شناسهٔ خبر: 34364 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تیلور سویفت» از اپل می‌رود

«تیلور سوییفت» خواننده‌ی آمریکایی با انتقاد از شرکت اپل اعلام کرد که آلبوم جدیدش را در سرویس پخش موسیقی این کمپانی قرار نخواهد داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این خواننده برنده جایزه گرمی نامه‌ای سرگشاده به کمپانی اپل نوشت و توضیح داد که چرا آلبوم جدیدش با عنوان «۱۹۸۹» را از طریق سرویس جدید پخش موسیقی اپل پخش نمی‌کند.

او در این نامه نوشته که چون از پخش رایگان آهنگ‌های آلبوم «۱۹۸۹» در سرویس «اپل موزیک» راضی نیست، آلبومش را از این برنامه بیرون می‌آورد.

وی همچنین گفته، آیا می‌دانستید که اپل در سه‌ماه اول پولی به ترانه‌سرا، تهیه‌کننده و هنرمند نمی‌دهد؟!

سرویس اپل موزیک که قرار است به‌زودی در اختیار همه کاربران قرار گیرد، برای سه‌ماه اول به‌صورت مجانی به کاربران خدمات ارائه می‌دهد و به گفته «تیلور سوییفت» در این مدت قرار نیست هیچ پولی به صاحبان اثر بدهد.

«سوییفت» استفاده مجانی کاربران از سرویس «اپل موزیک» را برای مدت سه‌ماه امری شوکه‌کننده، ناامیدکننده و برخلاف سیاست‌های مترقی و سخاوتمندانه کمپانی اپل دانسته است.

او همچنین در این نامه آورده است که می‌تواند از طریق اجرای زنده، هزینه خود و تیمش را تأمین کند؛ اما نگران هنرمندان جوان، ترانه‌سرایان و تهیه‌کنندگانی است که هنوز از لحاظ مالی به موفقیتی نرسیده‌اند.

«۱۹۸۹» یکی از پرفروش‎ترین آلبوم‌های سال ۲۰۱۴ بوده و بیش از ۹ / ۴ میلیون نسخه از آن در آمریکا فروخته شده است.

به گفته کمپانی اپل، ۷۰ درصد درآمد پخش آن‌لاین موسیقی به صاحبان اثر پرداخت می‍‎شود.

نظر شما