شناسهٔ خبر: 34399 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عطاران در مجله‌ی ۲۴ از دلایل فروش فیلمهایش می‌گوید

مجله‌ی ۲۴ در جدیدترین شماره خود، شرایط این روزهای سینمای ایران را بررسی می‌کند و در گفت‌وگویی صریح با رضاعطاران با عنوان «آقای عطاران! چرا فیلم‌هایت می‌فروشد؟» دلیل پرفروش‌شدن فیلم‌های این ستاره‌ی سال‌های اخیر را بررسی می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ شصت و پنجمین شماره‌ی مجله‌ی ۲۴ با یک گفت‌وگوی صریح با رضا عطاران منتشر شد.

در این گفت‌وگو با عنوان «آقای عطاران! چرا فیلم‌هایت می‌فروشد؟» به بهانه‌ی اکران فیلم نهنگ عنبر، دلیل پرفروش‌شدن فیلم‌های این ستاره‌ی محبوب در سال‌های اخیر بررسی شده است. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکسی متفاوت از رضا عطاران اختصاص دارد.

در بخش فیلمسازِ ماه‌ِ سینمای ایرانِ این شماره از مجله به‌بهانه‌ی اکران فیلم کپی برابر اصل پرونده‌‌‌ای درباره‌ی عباس کیارستمی و تجربه‌های اخیرش منتشر شده است.

در این پرونده‌ی مفصل یحیی نطنزی، روبرت صافاریان، شهرام مکری، سعید قطبی‌زاده، امیر پوریا، محسن آزرم، حسین عیدی‌زاده، آرش خوش‌خو و سوسن شریعتی ویژگی‌ها و خصوصیات فیلم‌ها و فعالیت‌های عباس کیارستمی در عصر دیجیتال را بررسی کرده‌اند.

مرتضی فرشباف، فائزه عزیزخانی و آناهیتا قزوینی‌زاده هم یادداشت‌هایی در مورد تجربه‌ی حضور در کلاس‌های آموزشی کیارستمی نوشته‌اند. جدول ستاره‌های منتقدان به فیلم‌های کیارستمی هم در این پرونده منتشر شده است.

مرور چهره‌ها و بازیگرانِ ماه، نقدهایی از جواد طوسی و نیما حسنی‌نسب درباره‌ی فیلم‌های در دنیای تو ساعت چند است؟ و نهنگ عنبر و گفت‌وگو با صفی یزدانیان از دیگر مطالب بخش سینمای ایران این شماره است.

در بخش گزارشِ سینمای دنیای شماره‌ی تیرماه مجله‌ی ۲۴، مجموعه مطالبی درباره‌ی شصت و هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی کن منتشر شده. گزارش‌های اختصاصی مجید اسلامی و محمد وحدانی، بازتاب جشنواره‌ی کن در نشریات فرانسوی، گفت‌وگو با تی‌یری فره‌مو مدیر اجرایی جشنواره و یادداشت‌هایی به قلم میشل سیمان و آندره بازن عناوین مهم‌ترین مطالب این بخش از مجله است.

پرونده‌ی بازیگرِ ماه بخش سینمای دنیا این شماره هم به مرور و بررسی کارنامه‌ی جولین مور اختصاص دارد. یادداشتی به‌قلم علی مصلح حیدرزاده درباره‌ی ۲۵ سال بازیگری این هنرپیشه‌ی برنده‌ی اسکار، گفت‌وگو با او، مرور نقش‌های برگزیده‌ و کتاب‌های محبوبش و جدید‌ترین حرف‌هایش درباره‌ی دشواری‌های بازی در فیلم تحسین‌شده‌ی هنوز آلیس عناوین مهم‌ترین مطالب این پرونده است.

در صفحات روی پرده‌ی سینمای دنیا هم فیلم‌های دور از اجتماع خشمگین، اونجرز: دوران اولتران، اکس ماکینا، تومارولند، مکس دیوانه: جاده‌ی خشم و ابرهای سیلس ماریا معرفی و بررسی شده‌اند. در بخش جدید «پایان‌بندی» هم مجموعه مطالبی درباره‌ی پایان‌بندی فیلم مظنونین همیشگی منتشر شده است.

نظر شما