شناسهٔ خبر: 34407 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم افتتاحیه فیلم «رستاخیز» در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  فیلم سینمایی «رستاخیز» که در اکران عید فطر در تهران و شهرستان ها روی پرده سینماها می رود مراسم افتتاحیه خود را در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می کند.

این مراسم شنبه ۲۰ تیر مصادف با ۲۴ ماه رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود و تجلیل از چند چهره هنری که با موضوع عاشورا فعالیت داشته اند، از بخش های آن خواهد بود. همچنین در این مراسم «رستاخیز» برای حاضران به نمایش درمی آید.

فیلم سینمایی «رستاخیز» جدیدترین ساخته احمدرضا درویش همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود.

این فیلم به دوران پس از مرگ معاویه بازمی گردد که یزید به عنوانِ خلیفه مسلمین بر خلافت تکیه می زند و به والیِ مدینه نامه می‌نویسد که از حسین(ع) بیعت بگیرد. بُکیر ابن‌ِ‌ حُر که به عنوان پیکِ ویژه‌ دربارِ دمشق انتخاب شده است مامور رساندنِ نامه یزید به مدینه می شود. او که جوانی پُرشور و در جستجوی حقیقت است، در مدینه درمی‌یابد که حاملِ نامه‌ ایست که در آن به قتلِ حسین(ع) فرمان داده شده است.  بُکیر در مکه با افکار و اندیشه‌های امام حسین(ع) آشنا می‌شود.

مردم کوفه با ارسالِ نامه‌هایی بی‌شمار، حسین(ع) را به کوفه دعوت کرده‌اند تا در قیام علیه یزید، آنها را یاری کنند.

حر اِبن یزید ریاحی به همراهِ بُکیر و دو هزار سوار از سوی عبیداله مأمور می‌شوند به سمت کاروان حسین(ع) که به سمت کوفه در حرکت هستند بروند. کاروان امام حسین(ع) در شماری اندک در کربلا به محاصره‌ هزاران نفر از سپاهیان‌ِ دستگاهِ خلافت درمی‌آیند.  در روز عاشورا، نورِ حقیقت بر چشمان‌ِ بُکیر می‌تابد و …

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می شود.

سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com  در دسترس علاقمندان است.

نظر شما