شناسهٔ خبر: 34422 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گشایش جشنواره‌ی باران رحمت

به مناسبت ماه مبارک رمضان خانه‌ی هنرمندان برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه باران رحمت، همایش قرآن و هنر و کارگاه‌های آموزشی خلق آثار هنری با مضامین قرآنی را برگزار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ به مناسبت ماه مبارک رمضان خانه هنرمندان برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش قرآن و هنر و کارگاه‌های آموزشی خلق آثار هنری با مضامین قرآنی را برگزار می‌کند.

برپایی نمایشگاه اسماء‌الحسنی یکی از برنامه‌هاست که این نمایشگاه از ۲۷ خرداد تا ۲۶ تیر ماه و پایان ماه مبارک رمضان در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای ۱۲ تیر ماه تا ۲۶ تیر در گالری زمستان خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

اجرای ویژه برنامه‌های شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های خانه هنرمندان است که از نیمه شب تا سحر در فضای بیرونی برنامه‌های مناجات خوانی، سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.

برگزاری دومین همایش قرآن و هنر در سالن استاد جلیل شهناز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز ۲۱ تیر و پخش فیلم‌های سینمایی خانوادگی در سالن استاد شهناز از ۵ تا ۱۰ تیرماه ۹۴ ساعت ۱۸ از دیگر برنامه‌هاست.
جشنواره باران رحمت کاری مشترک از مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و خانه هنرمندان ایران روز ۱۱ تیر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در تالار استاد
جلیل شهناز گشایش می‌یابد و تا ۲۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه ۲۳ تیر ماه مراسم اختتامیه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار استاد جلیل شهناز برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار تجسمی قرآنی در رشته‌­های خوشنویسی، نگارگری، تصویرسازی،
تایپوگرافی، نقاشی، طراحی پوستر، عکاسی در گالری‌های میرمیران و پاییز هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ برپا است.

 ویژه برنامه‌های رخصت و سرای هنر شامل نمایش ترنابازی، نمایش‌های
آیینی، نقالی در فضای بیرونی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۲:۳۰ از ۱۱ تا ۲۵ تیرماه و همچنین نمایش‌های صحنه‌ای در سالن استاد انتظامی (نیمه دوم ماه رمضان) هر شب ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع خلق آثار هنری در رشته‌های مختلف با
مضامین قرآنی در سالن استاد امیرخانی در روزهای ۱۲، ۱۴، ۱۵ ،  ۱۸ ،  ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از دیگر برنامه‌های خانه هنرمندان در ماه مبارک رمضان به شمار می‌‌رود.

نظر شما