شناسهٔ خبر: 34441 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر هالیوود: در کشور ما زنان هنوز باید برای برخورداری از حقوق مساوی مبارزه کنند

«مریل استریپ»، بازیگر برنده اسکار هالیوود در نامه‌ای به کنگره آمریکا، ضمن انتقاد از تصویب نشدن اصلاحیه قانون مساوی در این کشور گفت: در سال ۲۰۱۵ در این کشور زنان همچنان باید برای برخورداری از حقوق مساوی مبارزه کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «مریل استریپ»، بازیگر رکوردار نامزدی اسکار در سینمای هالیوود، امروز در نامه‌ای جداگانه به هر یک از اعضای کنگره آمریکا، از آنها خواسته در جهت احیای اصلاحیه حقوق مساوی که از ۴ دهه پیش تاکنون در این کنگره مسکوت مانده، تلاش کنند.

در بخشی از این نامه آمده است: من این نامه‌ را نوشته‌ام تا از شما بخواهم تا با حمایت از اصلاحیه حقوق مساوی، به خاطر مادرتان، دخترتان، خواهرتان، همسرتان و یا خودتان به پاخیزید.

استریپ در ادامه می‌افزاید: تمام نسل جدید زنان و دختران در حال صحبت درباره مساوات؛ دستمزد مساوی، محافظت مساوی در برابر تجاوزات جنسی و حقوق مساوی هستند. زمان آن رسیده که اصلاحیه حقوق مساوی به تصویب برسد.

استریپ در بخش دیگری از نامه خود ضمن ابراز تأسف متذکر می‌شود: هفتاد درصد از مردم همچنان فکر می‌کنند که اصلاحیه حقوق مساوی در قانون اساسی ما موجود است و اگر بفهمند چنین چیزی نیست شوکه می‌شوند.

در پایان این نامه نیز آمده است: واقعا قابل تصور نیست که در سال ۲۰۱۵ ، در ایالات متحده آمریکا زنان همچنان  مجبور باشند که برای برخورداری از حقوق مساوی مبارزه کنند.

استریپ در هر پاکت علاوه بر یک نامه، نسخه‌ای از کتاب «مساوی به معنای مساوی است» نوشته «جسیکا نیووایرس» را گذاشته بود.

بنا بر این گزارش، «استریپ» ۶۶ ساله یکی از چندین چند ستاره هالیوودی است که نسبت مساوی نبودن متوسط دستمزد زن و مرد در آمریکا معترض است.

نظر شما