شناسهٔ خبر: 34443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آسیب شناسی غزل امروز ایران در نشست «عصر شعر و ترانه»

جدیدترین برنامه «عصر شعر و ترانه» با موضوع آسیب شناسی غزل امروز ایران، پنجشنبه چهارم تیر با حضور عبدالجبار کاکایی، حامد ابراهیم پور و حامد عسگری در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ عبدالجبار کاکایی، مدیر و موسس نشست‌های «عصر شعر و ترانه» گفت: نشست «عصر شعر و ترانه» قدیمی‌ترین برنامه مشترک ترانه‌سرایان و شاعران با قدمتی نزدیک به هفت سال است. این برنامه که سعی در نزدیک کردن این دو صنف و تبادل افکار و آراء بین آنها دارد، پنجشنبه‌های اول هر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش نخست هر نشست به صورت کارگاهی برگزار شده و در آن با حضور سه کارشناس در حوزه‌های شعر آزاد، غزل و ترانه، آثار حاضران مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

کاکایی ادامه داد:  بخشی از نشست آتی این برنامه به بررسی آسیب‌شناسانه جریان‌های غزل امروز ایران اختصاص دارد. کارشناس بخش غزل این برنامه حامد ابراهیم پور و کارشناس ترانه حامد عسگری است. این نشست از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه چهارم تیر (۱۳۹۴) برپا می‌شود.

شاعر مجموعه «دنیای بی‌آواز» همچنین اضافه کرد: دو جریان مهم غزل مدرن و غزل سنتی در شعر امروز ایران پیگیری می‌شود و قرار است در این جلسه این دو جریان غزل با حضور حامد ابراهیم پور مورد نقد و بررسی قرار گیرد. معرفی کتاب‌های روز درحوزه‌های مورد بحث و اجرای موسیقی زنده از دیگر بخش‌های این نشست است.

کاکایی افزود: نشست‌های «عصر شعر و ترانه» معمولا با حضور نخبه‌گان کشور در حوزه‌های شعر، ترانه و موسیقی برگزار می‌شود و جدا از چهره‌های نام‌آشنای ادبیات تاکنون بزرگانی از دنیای موسیقی از جمله ناصر چشم آذر، شهراد روحانی، محمد اصفهانی و فریدون شهبازیان در این برنامه به اجرای زنده موسیقی پرداخته‌اند. این همراهی پربار شاعران، ترانه‌سرایان و اهالی موسیقی موجب شده «عصر شعر و ترانه» به برنامه‌ای علمیِ پرمخاطبی تبدیل شود. امید است از این به بعد این برنامه با پوشش خبری مناسب‌تری از سوی اهالی مطبوعات مواجه گردد.

فرهنگسرای ارسباران در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.
 

نظر شما