شناسهٔ خبر: 34454 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینما در بهار امسال بیش از ۱۵ میلیارد تومان فروش کرد

فروش فیلم های اکران شده در بهار سال ۹۴ با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، به بیش از ۱۵ میلیارد تومان رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، موسسه سینما شهر در گزارشی فروش سینماها و تعداد مخاطبان سینما در چهار سال اخیر را منتشر کرد که بر اساس این آمار، سینمای ایران در بهار سال ۹۴ به لحاظ میزان فروش و افزایش تعداد مخاطب روندی صعودی داشته است. 

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، سینمای ایران در بهار سال ۹۴ فروش قابل توجهی داشته و آثار نمایش داده شده در این فصل در مجموع ۱۵۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۵ ریال فروش داشته اند. 

فیلم های نمایش داده شده در فروردین امسال ۵۹ میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۷۵ ریال (یک میلیون و ۶۰ هزار و ۷۶۴ مخاطب)، در اردیبهشت ۴۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۳۵ ریال (۸۷۷ هزار و ۸۲۳ مخاطب) و در خرداد نیز ۴۸ میلیارد و ۷۴ میلیون و یک هزار و ۳۶۷ ریال فروش (۸۶۹ هزار ۷۰۰ نفر مخاطب) داشته اند.

همچنین سینمای ایران در بهار امسال در مجموع دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۸۷ نفر مخاطب داشته و این تعداد مخاطب در مقایسه با سه سال قبل روند رو به رشدی داشته است. 

این درحالی است که در بهار سال ۹۳ فروش سینما ۱۱۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۷۴۲ هزار ریال بوده و میزان فروش سینماها در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد این سال به ترتیب ۶۱ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۶۷۰ هزار ریال (یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۷۶ نفر مخاطب)، ۳۲ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۶۹۴ هزار ریال (۷۹۹ هزار و ۷۸۳ نفر مخاطب) و ۲۳میلیارد و ۱۰۸ میلیون و ۳۷۸ هزار ریال ( ۵۳۶ هزار و ۸۳۱ مخاطب بوده است. مجموع مخاطبان سینما در بهار این سال دو میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۹۰ نفر بوده است. 

در این گزارش آمده است که فروش فیلم های سینمایی در بهار سال ۹۲ در مجموع ۹۶ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۶۷۰ ریال بوده است. این فروش در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۴۹ میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال (یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۵۶ مخاطب)، ۲۸ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۷۰ ریال (۷۹۳ هزار و ۸۴۹ مخاطب) و ۱۸ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۸۴۹ هزار ریال (۴۴۰ هزار و ۲۹۲ مخاطب) بوده است. 

همچنین مجموع مخاطبان سینما در بهار این سال، دو میلیون و ۴۳۷ هزار و ۷۹۷ نفر بوده است.

در بهار سال ۹۱ نیز مجموع فروش سینماهای کشور ۷۸ میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۵۰ ریال بوده است. فروش این سال در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۴۷ میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۰۰ ریال (یک میلیون ۳۵۱ هزار و ۸۶۸ مخاطب)، ۱۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۲۱۶ هزار ریال (۵۴۴ هزار و ۲۳۰ مخاطب) و ۱۳ میلیارد و۹۶۷ ومیلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۰ ریال (۴۳۳ هزار و ۱۲۹ مخاطب) بوده است. 

تعداد مخاطبان سینما در بهار سال ۹۱ نیز دو میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۲۷ نفر بوده است.

نظر شما