شناسهٔ خبر: 34491 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان و کارمندان در صدر بازدیدکنندگان نمایشگاه/ کتاب‌های دانشگاهی باز هم پرمخاطب‌ترین آثار

مهم ترین پژوهش های صورت گرفته از بازدیدکنندگان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از سوی دبیرخانه این نمایشگاه منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ دبیرخانه دائمی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مهم ترین نقطه قوت نمایشگاه در حوزه تنوع و تکثر حضور ناشران بوده است.

بر پایه این گزارش بیش از ۲۲ درصد جمعیت مورد پژوهش، تنوع و تکثر حضور ناشران را اصلی ترین نقطه قوت نمایشگاه دانسته اند. پس از آن نظم و سازماندهی و برخورد غرفه داران به ترتیب با ۱۹.۶ و ۱۳.۸ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. هم چنین امکانات رفاهی، حمل و نقل و پارکینگ و اطلاع رسانی از جمله مواردی بوده اند که بازدید کنندگان از نمایشگاه ازآن اعلام نارضایتی داشته اند.

بر اساس آمار منتشره از سوی دبیرخانه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بیش از ۸۳ درصد بازدیدکنندگان از میزان موففیت خود در دستیابی به کتاب های مورد نظرشان اعلام رضایت نموده اند. ۷۴ درصد بازدید کنندگان نیز از زمان برگزاری نمایشگاه رضایت داشته اند. دانشجویان با ۳۲ درصد و کارمندان با ۲۹.۵ درصد بیشترین میزان حضور را در نمایشگاه امسال به خود اختصاص داده اند.

رشته های تحصیلی علوم فنی و مهندسی با ۳۵.۳ و علوم انسانی با ۳۳.۹ درصد بیشترین فراوانی را در خصوص رشته تحصیلی بازدیدکنندگان از نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند. درمیان گروه های تحصیلی مورد بررسی جمعیت نمونه ای، دارندگان مدرک کارشناسی با ۴۵.۴ درصد دارای بیشترین فراوانی و گروه تحصیلی دکترا با ۵.۴ درصد دارای کم ترین فراوانی بوده است.

بر مبنای پژوهش های صورت گرفته بیش از ۸۲ درصد بازدیدکنندگان در دامنه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال بوده ­اند و این نشان از جوان بودن جمعیت بازدیدکننده از بیست و هشتمین نمایشگاه بین­ المللی کتاب تهران را دارد.

نظر شما