شناسهٔ خبر: 34524 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشاوره‌ی فیلم‌سازان مشهور آسیایی به سازندگان فیلم کوتاه

چند فیلم‌ساز معروف و بزرگ آسیایی از جمله برنده نخل طلا آپیچاتپونگ ویراستاکول، نائومی کاواسه، ایم سانگ سو و وانگ ژیائوشای به سازندگان فیلم‌های کوتاه بیستمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان، مشاوره و راهنمایی می‌دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر و تجربه؛ مسئولان برگزاری این جشنواره اعلام کرده‌اند که با همکاری کانال پخش آنلاین چینی یوکو تودو، فرصتی را فراهم می‌کنند تا سازندگان فیلم‌های کوتاه برگزیده این جشنواره بتوانند از راهنمایی‌های چهار کارگردان بزرگ آسیا بهره بگیرند.در ماه اکتبر گذشته جشنواره بوسان تفاهم نامه همکاری‌ای با یوکو تودو به امضا رساند تا از فیلم‌سازان با استعداد در حوزه کوتاه، حمایت‌های فکری و مالی شود. بر این اساس، چهار کارگردان مستعد بین سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در راه ساخت فیلم‌های کوتاهشان و نمایش آن‌ها در جشنواره حمایت خواهند شد. هم‌چنین به تشخیص برنامه‌ریزان و مشاوران بوسان، یکی از این فیلم‌ها برای تبدیل شدن به فیلم بلند انتخاب می‌شود.برای امسال، دو تن از فارغ‎التحصیلان آکادمی فیلم آسیا، کارگردان یکی از آثار بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره بوسان در سال قبل و یک کارگردان تازه کار چینی، جزو چهار منتخب هستند.

هم‌چنین چهار فیلم‌ساز مشهور، علاوه بر مشاوره و راهنمایی، فیلم‏‌های کوتاهی را کارگردانی و در جشنواره به نمایش درخواهند آورد. در بین این چهارکارگردان، ویراستاکول تایلندی به خاطر کسب نخل طلا برای فیلم «عمو بونمی زندگی گذشته‌اش را به یاد می‌آورد»، از بقیه شناخته‌شده‌تر است. نائومی کاواسه معروف‌ترین فیلم‌ساز زن ژاپن و از کارگردانان داستانی و مستند برجسته است. سانگ سو هم نامزدی نخل طلا را در کارنامه دارد و ژیائوشای هم امسال رییس آکادمی فیلم آسیاست.

بیستمین دوره جشنواره فیلم بوسان از ۱ تا ۱۰ اکتبر (۹ تا ۱۸ مهر) در کره جنوبی برگزار می‌شود و برای ارسال آثار کوتاه (زیر ۶۰ دقیقه) به آن نیز تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر) مهلت وجود دارد.

نظر شما