شناسهٔ خبر: 34526 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قرار گرفتن نام سه دانشگاه شیراز بین یک‌درصد دانشگاه‌های برتر جهان

با معرفی سی دانشگاه برتر کشور، نام سه دانشگاه در شیراز، در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان به‌لحاظ اثرگذاری قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز و صنعتی شیراز، سه دانشگاهی است که نامشان در میان فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد.

 

براساس این گزارش در فهرست سی دانشگاه یاد شده، ۲۰ دانشگاه از حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۱۰ دانشگاه از حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته‌اند.

 

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این فهرست بعد از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی، که به لحاظ امکانات مالی و تجهیزاتی، توان بسیاری بالاتری دارند، جای گرفته است.

 

همچنین در فهرست دانشگاه‌های جامع کشور، نام ۱۲ دانشگاه شامل دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد، رازی، بوعلی سینا، کاشان، یاسوج، شهید باهنر کرمان، ارومیه و سمنان مطرح شده است.

 

دانشگاه صنعتی شیراز نیز در زمره برترین‌ دانشگاه‌های صنعتی کشور و در کنار دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، علم صنعت ایران، خواجه نصیرالدین طوسی و صنعتی بابل قرار گرفته است.

 

به گزارش ایسنا، اساس انتخاب دانشگاه‌های قرار گرفته در فهرست یک درصد، تعداد استنادهایی است که طی ۱۰ سال گذشته دریافت کرده‌اند.

 

این فهرست هر ۲ ماه یک‌بار روزآمد شده به‌گونه‌ای که اگر دانشگاه‌هایی در ارزیابی‌های مستمر حد نصاب لازم را کسب نکرده‌اند، از فهرست حذف شده‌اند.

 

کارشناسان و صاحب‌نظران، دست‌یابی به این مهم را نشانه توانمندی علمی ایران در عرصه جهانی و سرعت گرفتن حرکت به سمت مرجعیت علمی به‌عنوان یک هدف متعالی ارزیابی می‌کنند.

نظر شما