شناسهٔ خبر: 34534 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن/ اجرای ۳۵ برنامه

رئیس بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تشریح جزئیات برنامه‌های این بخش از اجرای ۳۵ برنامه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام سیدحسن طیب حسینی با اشاره به آغاز به کار بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: بخش حوزوی این نمایشگاه دارای ۲۵ غرفه است و حدود ۸۰ موسسه حوزوی در این بخش به ارائه آثار و خدمات قرآنی و حدیثی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: امسال برای بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم ۳۵ برنامه در نظر داریم که در طول برگزاری نمایشگاه اجرا می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام طیب حسینی در این نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار قرآنی حوزوی اعم از کتاب، سی دی و نرم‌افزار و... توسط موسسات و نهادهای حوزوی، سلسله نشست‌های علمی و پژوهشی در نقد آثار برتر قرآنی تدارک دیده شد.

ارائه آثار هنری طلاب

رئیس بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تاکید کرد: آثار هنری طلاب و حوزویان در زمینه قرآن و عترت نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی مشاوره دینی را یکی دیگر از برنامه‌های این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: بخش قابل توجهی از مخاطبان نمایشگاه برای دریافت مشاوره به این بخش مراجعه می‌کنند و امسال این بخش با حضور کارشناسان برتر حوزوی با توسعه دو برابری نسبت به سال گذشته، به ارائه مشاوره مذهبی و دینی در زمینه‌های احکام، خانواده، مهارت‌های زندگی، ازدواج، سبک زندگی، دعا، حدیث و... می‌پردازد.

حجت‌الاسلام طیب حسینی گفت: سعی می‌شود نشریات فعال فرهنگی و علوم قرآنی و اهل بیتی و سایت ها و پایگاه های حوزوی را در این بخش معرفی کنیم.

وی تولید برنامه‌های تلویزیونی را یکی دیگر از برنامه‌های بخش حوزوی بیان کرد و افزود: معرفی حوزه‌های علمیه کهن و نامدار شیعه که برخی از آنها خاستگاه سرآمدان شیعه و مراجع تقلید هستند در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در زمینه معرفی علمای بزرگ و صاحب اثر حوزوی - از زمان غیبت کبری تا صفویه - آثار و سبک زندگی و جغرافیای زمان ۴۵ عالم نامدار را به بررسی خواهیم گذاشت.

ارتباط ویدئوکنفرانسی با مراجع تقلید

حجت‌الاسلام طیب حسینی رونمایی از آثار قرآنی در عرصه ملی و بین المللی، تجلیل از خادمان قرآنی، تکریم از پایان نامه‌های قرآنی و انجام تورهای بازدید اساتید حوزه از نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های بخش حوزوی نمایشگاه قرآن ذکر کرد.

وی گفت: سعی بر این است امسال بتوانیم از حضور مراجع تقلید به صورت ویدئوکنفرانس بهره‌مند شویم و زمینه این ارتباط فراهم شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی از توسعه دو برابری فضای بخش حوزوی نمایشگاه قرآن نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته حدود ۴۵۰ متر مربع فضا برای بخش حوزوی در نظر گرفته شد که این مقدار در سال جاری به ۸۰۰ مترمربع افزایش یافت.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر روز چهارشنبه، سوم تیرماه با شعار «همدلی و همزبانی در پرتو قرآن» در باغ موزه دفاع مقدس گشایش یافت و تا ۲۳ تیر، هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظر شما