شناسهٔ خبر: 34554 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنرمندان سفیران محیط زیست می‌شوند

فرهاد توحیدی خبر داد که ظرف یکی، دو هفته آینده، تعدادی از هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری به عنوان «سفیران محیط زیست» معرفی می‌شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دبیر جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم سبز (با محوریت محیط زیست) با اعلام این مطلب ادامه داد: ماموریتی که این هنرمندان برعهده خواهند گرفت به معرفی اهداف جشنواره «فیلم سبز» هم کمک خواهند کرد.

او تاکید کرد که؛ توجه ویژه جشنواره «سبز» با توجه به «بحران آب» توجه به «آب» است، بنابراین در فراخوان جشنواره سبز هم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت که موضوع محوری جشنواره بحران آب باشد.

فرهاد توحیدی در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایسنا درباره‌ی آخرین وضعیت و زمان برگزاری جشنواره‌ی فیلم سبز سخن گفت و ادامه داد: بعد از رونمایی و اعلام برگزاری پنجمین دوره جشنواره فیلم "سبز"، بعد از هشت سال وقفه (اسفند ماه در موزه سینما) در طول این ایام ما به نوشتن آیین‌نامه و برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری مشغول بودیم و رویکرد کلی جشنواره را بررسی می‌کردیم که جشنواره چگونه با مخاطبانش روبرو شود؟

این سینماگر خبر داد که قطعا مرکز اصلی برگزاری جشنواره فیلم "سبز" تهران خواهد بود و همزمان در ۳۱ استان کشور فیلم‌های جشنواره با همکاری سازمان‌های محیط زیست مربوطه هر استان به نمایش در خواهد آمد و در این راستا یکی از اهداف شورای سیاستگذاری، برگزاری جشنواره در ۱۰ شهر آلوده کشور است.

او خبر داد که جشنواره همزمان در یکی از جزایر هم برگزار می‌شود که هنوز مکان آن جزیره قطعی نشده است.

توحیدی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم سبز به عنوان یک "پویش ملی" بهانه‌ای برای راه‌اندازی یک جنبش ملی برای حفاظت از محیط زیست است، ادامه داد: بواسطه اینگونه برنامه‌ها، مردم باید متوجه وخامت اوضاع محیط زیست بشوند و بدانند که برای داشتن محیط زیست سالم چه باید کرد؟!

او از برگزاری بخش مسابقه مردمی جشنواره‌ی فیلم سبز خبر داد وگفت: موضوع مسابقه مردمی فیلم‌های موبایلی است که مردم از محیط زیست منطقه‌ای که در آن به سر می‌برند، تهیه می‌کنند و همچنین مسائلی که با تخریب محیط زیست روبرو است و یا برعکس اقداماتی که در جهت حفاظت محیط زیست اتفاق افتاده موضوع این آثار خواهد بود که این فیلم‌ها حداکثر سه دقیقه است.

به گفته توحیدی؛ در راستای پویش ملی محیط زیست قرار است همزمان با برگزاری جشنواره نمایشگاه آثار تجسمی هم داشته باشیم.

دبیر جشنواره فیلم سبز در پاسخ به اینکه فراخوان این جشنواره چه زمانی منتشر می‌شود؟ گفت: من فکر می‌کنم حداکثر تا پایان تیرماه فراخوان را اعلام کنیم.

او درباره زمان برگزاری جشنواره نیز گفت:زمان اولیه‌ای که ما برای جشنواره پیش بینی می‌کردیم دی ماه امسال بود اما ترجیح ما این است که یک مناسبت زیست محیطی مثلا روز زمین که در اردیبهشت ماه است‌ را انتخاب کنیم بنابراین امیدواریم تا پایان تیرماه یکی از این دو تاریخ، برای برگزاری جشنواره قطعی شود.

توحیدی در پاسخ به اینکه حمایت سازمان محیط زیست از جشنواره فیلم سبز چگونه خواهد بود؟ گفت: این جشنواره‌ در دوره‌های گذشته منابع اعتباری و مالی‌اش توسط سازمان محیط زیست تامین می‌شد اما از دوره پنجم مستقل از دولت برگزار می‌شود و فقط این سازمان از این جشنواره حمایت معنوی خواهد کرد.

او در عین حال از حضور دکتر مظاهری معاون آموزشی معصومه ابتکار در شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم سبز خبر داد و افزود: بنابراین این جشنواره با سازمان محیط زیست هماهنگ است و به لحاظ مالی در حال رایزنی با اسپانسرهای مختلف هستیم تا از این جشنواره حمایت کنند. برند خصوصی بودن این جشنواره را هم انجمن تمدن سبز که یک تشکل زیست محیطی است، برعهده دارد.

دبیر جشنواره فیلم سبز ادامه داد: ایده خود سازمان محیط زیست این بود که این جشنواره توسط یک سازمان مردم نهاد و با مشارکت سازمان‌های اینچنینی برگزار شود.

توحیدی تصریح کرد: پیشبرد اهداف محیط زیست از عهده یک سازمان و دولت خارج است و باید همه مردم به این موضوع حساس شوند و در این راستا آموزش‌ها باید از سنین پیش‌دبستانی آغاز شود، بنابراین سازمان‌های مردم نهاد در این میان نقش موثری دارند و تصمیم درستی که سازمان حفاظت محیط زیست گرفته این است که به سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه اعتماد بکند.

نظر شما