شناسهٔ خبر: 34555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیحی درباره ۶۴ آهنگساز که جهانی شدند

قرعه‌کشی‌ای که برای معرفی آهنگسازان ایرانی به کمپانی معتبر «ناکسوس» انجام گرفت و در پی آن ۶۴ آهنگساز انتخاب شدند،‌ در یک مرحله‌ی دیگر نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ چندی پیش علی رهبری برای حضور قطعات آهنگسازان ایرانی در بازار بین‌المللی نامه‌ای به «کلاوس هایمان» رییس موسسه‌ی «ناکسوس» (یکی از بزرگ‌ترین ‌شرکت‌های پخش‌ موسیقی در آلمان) فرستاد. این کمپانی نیز با پذیرفتن نامه‌ی رهبر ارکستر سمفونیک تهران مقرر کرد، سالانه بین ۳ تا ۴ آلبوم از آثار آهنگسازان ایرانی را منتشر کند.

ERF_9492.jpg

بر همین اساس، هفته‌ی گذشته و در حاشیه‌ی تمرین ارکستر سمفونیک تهران طی یک قرعه‌کشی که در حضور نوازندگان ارکستر، خوانندگان کر و توسط خود نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران انجام شد، نام و نوبت آهنگسازان ایرانی برای ضبط قطعاتشان توسط ارکستر سمفونیک تهران برای ارایه به این کمپانی آلمانی مشخص شد.

پس از انتشار نام این ۶۴ آهنگساز، در بعضی محافل صحبت‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی انتخاب آهنگسازان و روشن نبودن روند این قرعه‌کشی مطرح شد که مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران به برخی از این ابهامات پاسخ داد.

علی رهبری به خبرنگار ایسنا گفت: در راستای برگزاری این قرعه‌کشی فراخوانی ارائه شد و تعدادی از آهنگسازان آثار خود را ارائه دادند. قرعه‌کشی بر این اساس انجام شد و ابتدا نام هوشنگ کامکار درآمد و هنرمندی مثل فریدون ناصری هم آخرین هنرمندی بود که قرعه به نامش افتاد.

او ادامه داد:‌ اگر هنرمندی نامش دراین لیست نیست، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. هر آهنگسازی که فکر می‌کند، می‌تواند اثری را معرفی کند، این موضوع را اطلاع دهد. چرا که ما یک قرعه‌کشی دیگر نیز خواهیم داشت. برای مثال آقای میلاد عمرانلو در این قرعه‌کشی نبود و به من گفت که یک اثر برای ارائه دارد که من هم به ایشان گفتم، اثرشان را تحویل دهند تا در مرحله‌ی دوم قرعه‌کشی مورد بررسی قرار گیرد.

رهبری با اشاره به واکنش آهنگسازان به این رویداد اظهار کرد: آقای کامبیز روشن‌روان پس از این اتفاق به من تلفن زد و گفت که بهتر از این نمی‌شود.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک درباره‌ی نحوه‌ی معرفی این آثار به شرکت «ناکسوس» نیز گفت: قطعا ما شورایی تشکیل خواهیم داد و درباره‌ی این لیست مشورت خواهیم کرد. من هم به عنوان مدیر هنری تصمیماتی می‌گیرم و نتیجه‌اش را برای کمپانی شرح خواهم داد. آن‌ها در این باره به من اعتماد کرده‌اند.

هوشنگ کامکار، ارسلان کامکار، همایون رحیمیان، امیر اسلامی، شهرام مظلومی، باربد بیات، امیر پورخلجی، کامبیز روشن‌روان، امیرآهنگ‌هاشمی، محمدسعید شریفیان، سید مهدی حسینی، امانوئل ملیک اصلانیان، پیمان سلطانی، علیرضا شیبانی، محمدتقی مسعودیه، هوشنگ استوار، وارطان ساهاکیان، محمدرضا تفضلی، آرش عباسی، محمد بیگلری، شیدا قراچه‌داغی، مهران روحانی، مجید انتظامی، رضا والی، علی‌اکبر قربانی، حسین دهلوی، حامد پورساعی، امین‌الله آندره حسین، شاهین فرهت، حمیدرضا دیبازر، حشمت سنجری، بهزاد عبدی، کاظم داودیان، محمدرضا درویشی، مصطفی کمال پورتراب، محمد حقگو، شریف لطفی، اسماعیل تهرانی، روبیک گریگوریان، علیرضا مشایخی، کیاوش صاحب‌نسق، محمدحسین حمیدی، احمد پژمان،مرتضی حنانه، شهرام توکلی، فرهاد برنجان، ثمین باغچه‌بان، بهزاد رنجبران، پرویز محمود، فردین خلعتبری، نادر مشایخی، سیاوش بیضایی، محمد میرزمانی، لوریس چکناواریان، بردیا کیارس، بابک بیات، حسن ریاحی، محمد سریر، شهرداد روحانی، حسین علیزاده، فریدون شهبازیان، تقی ضرابی، هرمز فرهت و فریدون ناصری ۶۴ هنرمندی هستند که نامشان در لیست اولیه به چشم می‌خورد.

نظر شما