شناسهٔ خبر: 34571 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشریح جزئیات نحوه حمایت وزارت صنعت از پایان‌نامه‌های دانشجویی

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات نحوه حمایت وزارت صنعت از پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: اجرای پایلوت شیوه‌نامه حمایتی در سال ۹۴ از طریق قطب‌های علمی کشور انجام می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمد نوری امیری، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ابلاغ جزئیات نحوه حمایت این وزارتخانه از پایان‌نامه‌ها به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت علوم قرار است اقدامات لازم برای حمایت از پایان‌نامه‌های برتر مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم از طریق قطب‌های علمی کشور انجام شود.

خبرگزاری فارس: تشریح جزئیات نحوه حمایت وزارت صنعت از پایان‌نامه‌های دانشجویی/اجرای پایلوت شیوه‌نامه حمایتی از سوی قطب‌های علمی

وی افزود: جزئیات نحوه حمایت از پایان‌نامه‌ها به این صورت است که بنگاه متقاضی عنوان پایان‌نامه و خروجی مورد انتظار را به وزارت صنعت اعلام می‌کند و عنوان پیشنهادی بنگاه از سوی وزارت علوم تایید می‌شود. پس از آن استاد مشاور و دانشجو از سوی وزارت علوم تایید و معرفی شده و حمایت به این صورت انجام می‌شود که ۴۰ درصد هزینه پایان‌نامه از سوی بنگاه متقاضی، ۲۰ درصد از سوی دانشجو و ۴۰ درصد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

نوری امیری گفت: هزینه انجام پایان‌نامه و سهم هر یک از عوامل انجام‌دهنده پایان‌نامه از سوی وزارت علوم مصوب می‌شود و هزینه پرداختی از سوی متقاضی در زمره هزینه‌های پژوهشی مورد تایید وزارت صنعت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: نتایج حاصله نیز در اختیار متقاضی، وزارت علوم و وزارت صنعت قرار می‌گیرد.

به گفته وی اجرای پایلوت این شیوه‌نامه در سال ۹۴ از طریق قطب‌های علمی کشور و منبع تامین آن از محل ماده ۲۹ ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۴ است و تمام واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری می‌توانند متقاضی طرح پایان‌نامه‌های تخصصی باشد.

نظر شما