شناسهٔ خبر: 34572 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری دوباره‌ی مؤسسات آموزش عالی آزاد به وزارت علوم

موسسات آموزش عالی آزاد که در سال‌های گذشته از وزارت علوم به دانشگاه علمی‌کاربردی واگذار شده بود با ابلاغ معاون آموزشی وزارت علوم به طور مجدد در حال واگذاری به این وزارت است و این مسئله نگرانی مدیران این موسسات را در پی داشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حدود ۴ سال پیش بود که مراحل واگذاری موسسات آموزش عالی آزاد از وزارت علوم به دانشگاه جامع‌ علمی‌کاربردی انجام شد تا این موسسات که به گفته مدیران آن روزهای بی ثباتی را می‌گذراندند از طریق دانشگاه علمی‌کاربردی ساماندهی شوند.

واگذاری این موسسات به دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با توجه به پیشنهاد معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر همسو بودن هدف موسسات آموزش عالی آزاد با این دانشگاه انجام و ۱۱۰ موسسه فعال به طور کامل به دانشگاه جامع علمی کاربردی واگذار شد.

در آن زمان اعلام شد با توجه به اینکه موسسات آموزش عالی آزاد همانند دانشگاه علمی کاربردی، آموزش‌های مهارتی را در راس برنامه‌های خود دارند، در حوزه ماموریت بسیار نزدیک به ماموریت‌های دانشگاه علمی کاربردی حرکت می‌کنند و اینکه تحت نظارت دانشگاه جامع باشند به نفع موسسات و مراجعان آن‌هاست.

دانشگاه علمی کاربردی نیز برنامه ریزی‌های لازم را انجام داد که در این انتقال حقوق قانونی این مؤسسات درنظر گرفته شود.

اما حالا چند تن از مدیران موسسات آموزش عالی آزاد در تماس با خبرگزاری فارس از روند موجود این موسسات و واگذاری مجدد آن‌ها به وزارت علوم ابراز نگرانی کردند.

این مدیران عنوان کردند: در سال ۹۰ موسسات آموزش عالی آزاد به دانشگاه جامع علمی کاربردی واگذار و طرح ساماندهی این موسسات انجام شد که بر این اساس بیش از صد موسسه آموزش عالی آزاد به دلیل سوءمدیریت به هشتاد موسسه کاهش یافت و حالا که پس از ۴ سال وضعیت این موسسات به شرایط ثبات نسبی رسیده است دوباره قرار است به وزارت علوم واگذار شوند.

به گفته مدیران موسسات آموزش عالی آزاد، واگذاری این موسسات به وزارت علوم دلیل آموزشی ندارد و به همین علت این مدیران از واگذاری به وزارت علوم و تغییر وضعیت خود نگران هستند.

محمد اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی نیز از واگذاری موسسات آموزش عالی آزاد به وزارت علوم خبر داد و گفت: وزارت علوم ابلاغ کرده است که این موسسات زیرنظر وزارتخانه باشند، البته هنوز به کلی مراحل واگذاری صورت نگرفته است ولی به تدریج انجام می‌شود.

وی افزود: ما در حال اجرای برنامه‌ها برای این موسسات بودیم ولی نظر وزارتخانه این است که موسسات آموزش عالی آزاد تحت نظارت وزارت علوم به فعالیت موثرتری می‌پردازند.

نظر شما