شناسهٔ خبر: 34579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بانک‌پاسارگاد جشنواره‌ی فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای برگزار می‌کند

بانک‌پاسارگاد طی فراخوانی از فیلمسازان و علاقمندان به این هنر دعوت کرده‌ است در نخستین جشنواره فیلم کوتاه که توسط این بانک برگزار خواهد شد،شرکت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ خسرو رفیعی، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌ عمومی بانک‌پاسارگاد در خصوص برگزاری جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد گفت : بانک پاسارگاد به دنبال حمایت‌های خود از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اقدام به برگزاری جشنواره‌ای با عنوان جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد کرده ‌است.

خبرگزاری فارس: بانک‌پاسارگاد جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای برگزار می‌کند

هدف اصلی این بانک در برگزاری این جشنواره ، ایجاد فرصت برای ارائه ایده ها و نگاه‌های مختلف فیلمسازان و علاقمندان به این رشته به محورهای اصلی جشنواره است. محورهایی که امروزه دغدغه بسیاری از مسئولان، مردم و کارشناسان است. در حقیقت بانک‌پاسارگاد با این ابتکار، علاوه بر ایجاد زمینه‌ای مناسب جهت نشان دادن توانمندی هنرمندان کشور و کشف استعدادهای پنهان در زمینه فیلمسازی، توجه علاقمندان را به دغدغه‌های اساسی و مهم کشور جلب کرده‌است.

وی ادامه داد: حفظ محیط‌ زیست و منابع ملی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و همچنین معرفی یکی از خدمات، محصولات یا ویژگی‌های بانک‌پاسارگاد به عنوان محورهای اصلی این جشنواره در نظر گرفته‌ شده‌اند. بانک‌پاسارگاد به عنوان یک بانک ‌سبز، توجه ویژه‌ای به بحث حفظ محیط‌زیست و منابع ملی دارد. تا آنجا که تاکنون عناوین بسیار مهمی مانند دریافت تندیس زرین همایش ملی انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران، تندیس زرین اجلاس جهانی حامیان محیط‌زیست با رویکرد HSE و ... را از آن خود کرده‌است. این بانک در بحث تکریم خانواده و حقوق اجتماعی نیز فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده‌است.

رفیعی خاطرنشان کرد:به عنوان مثال یکی از رویکردهای اساسی بانک‌پاسارگاد در حمایت از فیلم‌های مختلف، تکریم خانواده و حفظ بنیان آن است. بانک‌پاسارگاد گام‌های بسیار مثبتی در آزاد کردن زندانیان غیرمقصر و بازگشت آنها به آغوش خانواده برداشته‌است. این بانک همچنین اعتقاد دارد هم‌میهنان گرامی بهترین هستند و شایسته دریافت بهترین خدمات و محصولات. بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نظرهای ایشان می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارایه بهترین خدمات و محصولات باشد. مجموع این عوامل و نگاهی که به رسالت‌های اجتماعی در این بانک وجود دارد، از جمله دلایل تعیین محورهای فوق برای این جشنواره است.

رفیعی افزود: بانک پاسارگاد برای عزیزانی که ایده‌های بسیار خوب و ارزشمندی در خصوص محورهای فوق دارند اما امکان تهیه و ساخت فیلم از این ایده‌ها را ندارند نیز یک بخش جنبی تعریف کرده‌است تا به بهترین ایده‌ها جوایزی را اهداء کند.

مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد در خصوص داوران این جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره با حمایت بانک‌پاسارگاد، از سطح کیفی و هنری بسیار مطلوبی برخوردار است. حضور داورانی که خود از بزرگان و افراد بنام حوزه سینما هستند، موید این مطلب است.

رفیعی در ادامه ضمن آماری از استقبال بسیار خوب علاقمندان از این جشنواره، به شرایط فیلم‌های ارسالی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از علاقمندان به این حوزه در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد ۲۲ نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۶ نفر در بخش جنبی جشنواره شرکت کرده‌اند. وی افزود: زمان آثار ارسالی نباید بیش از ۱۸۰ ثانیه باشد، طرح و ایده اثر باید در یک صفحه A۴ ارائه شده و سازندگان حداکثر تا پایان اَمُرداد ۱۳۹۴ فرصت دارند تا نسخه نهایی فیلم خود را همراه با عکس کارگردان برای دبیرخانه ارسال کنند.لازم به ذکر است که حقوق مربوط به آثار برگزیده و انتخابی متعلق به بانک پاسارگاد خواهد بود.

مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد همچنین به جوایز این جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: نفرات اول تا سوم در هر بخش به ترتیب تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال را از بانک پاسارگاد هدیه خواهند گرفت. همچنین به ۳ ایده برتر در هر بخش که امکان ساخت پیدا نکرده اند، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به نشانی دبیرخانه به آدرس تهران، خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از نیایش، خیابان ارمغان غربی، پلاک۶۸، طبقه ۴ مراجعه و یا با شماره‌های ۳۱و۸۲۸۹۳۰۳۰-۰۲۱  تماس بگیرند.

نظر شما