شناسهٔ خبر: 34586 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترم تابستان دانشگاه آزاد ۱۰ واحده شد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به انتخاب حداکثر تا ۱۰ واحد هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین غریبی ببا بیان اینکه ارائه حداکثر ۱۰ واحد درسی در ترم تابستانی مطابق آئین نامه های آموزشی وزارت علوم است، گفت: ترم تابستانی در دانشگاه آزاد اسلامی از اول تیرماه آغاز شده است و تا آخر شهریور ادامه دارد.

وی افزود: طی هماهنگی با وزارت علوم، دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به انتخاب حداکثر تا ۱۰ واحد، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۶ واحد و دانشجویان دوره دکتری مجاز به انتخاب ۴ واحد هستند، البته دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که معدل آنها بالاتر از نمره ۱۷ باشد، می توانند حداکثر ۱۲ واحد درسی را برای ترم تابستان انتخاب کنند.

وی با اشاره به آئین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی که از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است، گفت: طبق آئین نامه مذکور در تعریف نیمسال تحصیلی اشاره شده که هر نیمسال تحصیلی شامل ۱۶ هفته آموزش و ۲ هفته امتحانات پایانی است. این زمان در تابستان، برای حداکثر ۶ واحد درسی به ۶ هفته آموزش و یک هفته امتحانات پایانی کاهش می یابد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد ادامه داد: وزارت علوم به منظور احترام به استقلال دانشگاه ها؛ به آنها اجازه تدوین آئین نامه های آموزشی را می دهد تا بر اساس توانایی های دانشگاهی اقدام به تصویب آن در شورای دانشگاه کنند و بر این اساس بدیهی است که آئین نامه آموزشی دانشگاه آزاد در خصوص برگزاری ترم تابستان، در هیات رئیسه دانشگاه به تصویب رسیده است.

غریبی افزود: آئین نامه آموزشی وزارت علوم دارای تبصره هایی است که این اجازه را به دانشگاه ها می دهد تا با رعایت ضوابطی، تعداد واحدهای ارائه شده در ترم تابستانی را افزایش دهند.

وی افزود: به عنوان مثال، یکی از همین تبصره ها تاکید می کند در شرایط خاص که دانشجو با گذراندن حداکثر ۸ واحد درسی دانش آموخته و فارغ التحصیل می شود، یا اگر معدل بالای ۱۷ داشته باشد، می تواند با تایید گروه آموزشی واحدهای مذکور را در دوره تابستان اخذ کند، همچنین طبق همین آئین نامه اگر میانگین نمرات دانشجویی در یک نیمسال حداقل ۱۷ باشد، می تواند در نیم سال بعدی، حداکثر تا ۲۴ واحد درسی اخذ کند.

وی با بیان اینکه چنانچه شورای دانشگاه ها بتوانند مدت زمان آموزش به ازای هر واحد درسی را رعایت کنند، امکان افزایش واحدهای درسی ارائه شده در ترم تابستانی را دارند، گفت: از آنجایی که طول ترم تابستانی دانشگاه آزاد شامل ۸ هفته برای آموزش و یک هفته برای امتحان است و چون این زمان ۲ هفته بیشتر از شش هفته ذکر شده در آیین نامه وزارت علوم است، بنابراین ارائه حداکثر ۱۰ واحد درسی برای دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی کاملا قانونی است.

وی خاطر نشان کرد: ارائه ترم تابستانی در دانشگاه آزاد با هماهنگی مدیران وزارت علوم انجام شده است.

نظر شما