شناسهٔ خبر: 34593 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۰ میلیون جایزه جشنواره داستان نویسی رضوی

دبیر جشنواره داستان رضوی از چاپ و انتشار آثار دوره های پیشین جشنواره داستان رضوی خبر داد و گفت: آثار برگزیده جشنواره داستان رضوی می تواند دست مایه هنرمندان عرصه فیلم و تئاتر باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد رضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دبیر جشنواره داستان رضوی «کبوتر حرم»، اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری یازدهمین دوره جشنواره داستان رضوی در سمنان هستیم.

وی گفت: کل فرآیند این جشنواره به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی و سایت جشنواره بوده و دریافت آثار نیز از طریق سامانه مخصوص جشنواره داستان رضوی خواهد بود.

سوقندی افزود: حسینعلی جعفری از داستان نویسان به نام و معروف کشور به عنوان دبیر تخصصی جشنواره داستان رضوی انتخاب شده است.

دبیر جشنواره داستان رضوی اشاره ای هم به اضافه شدن بخش های مختلفی به جشنواره داستان رضوی برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره داشت و ابراز کرد: ۸ کارگاه آموزش داستان نویسی در ۸ شهرستان استان برای علاقه مندان داستان نویسی برای مشارکت فعال در تولید آثار برتر برگزار شد.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات در جهت کیفی برگزار شدن این دوره از جشنواره داستان رضوی برای خلق آثار محتوایی از سخنان و بیانات امام رضا(ع) و سیره آن حضرت مشاوره های علمی و فنی با خالقان و پژوهشگران تشکیل خواهد شد.

سوقندی با اشاره به گستردگی توزیع فراخوان جشنواره داستان رضوی در سطح کشور گفت: فراخوان این دوره از جشنواره از طریق رسانه ملی، موسسات فرهنگی و هنری، کانون های مساجد، فصلنامه های مرتبط با ادبیات داستانی، بنیاد ادبیات، دانشگاه ها و حوزه های علمیه و آموزش و پرورش توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه دریافت آثار در دبیرخانه جشنواره داستان رضوی ادامه دارد، گفت: تاکنون آثاری از داستان نویسان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از چاپ و انتشار آثار ۹ دوره جشنواره داستان رضوی در ۳ جلد، خبر داد و تصریح کرد: آثار دو دوره دهم و یازدهم این جشنواره در مجموعه کوچکتری منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: آثار برگزیده این جشنواره در پایگاه اطلاع رسانی جشنواره قرار داده خواهد شد و این مجموعه می تواند دست مایه مناسبی برای تولید فیلم و تئاتر در دسترس علاقه مندان این حوزه های هنری قرار گیرد.

سوقندی با اشاره به اینکه اتاق فکر جشنواره تصمیمات مناسبی در جهت نوآوری در این دوره از جشنواره را پیش بینی کرده است، افزود: در خصوص گروه های سنی در فراخوان، حذف گروه سنی کودکان را داشته ایم و در مقابل جوایز را چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی افزایش داده ایم.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور سال ۱۳۹۴ در تمام استان‌های ایران و ۲۲۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۷۸۸۸ و شماره تلفن‌های‌: ۹-۰۵۱۳۲۲۸۳۰۴۴ به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

نظر شما