شناسهٔ خبر: 34604 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیح مدیر حوزه های علمیه درباره استفاده طلاب از ابزارهای ارتباطی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابلاغ آئین‌نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی را در راستای استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطی اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مورد انتشار آئین نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور توسط طلاب اظهار داشت: آنچه در این آئین‌نامه پیش بینی شده، چگونگی استفاده صحیح از ابزارهای ارتباطی است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های تحصیلی برای طلاب و دانشجویان، درگیرشدن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و مدیریت نکردن زمان تحصیلی را برای اهل علم و پژوهش نوعی فرصت‌سوزی دانست.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه کشور، منع استفاده از امکانات و ابزارهای ارتباطی معنا و مفهوم ندارد ولی درگیرشدن با ابزارهای ارتباطی جدید بدون مدیریت زمان، جامعه آموزشی را از رسالت اصلی خود عقب می‌اندازد و مسیر تربیت نخبگان را دچار اختلال می‌کند.

مراکز آموزشی و پژوهشی مقهور رسانه‌های ارتباطی نشوند

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این مسئله شامل همه دانش پژوهان از جمله طلاب و دانشجویان می‌شود، گفت: مراکز آموزشی و پژوهشی چه حوزوی و چه دانشگاهی نباید مقهور رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی شوند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به طلاب و دانشجویان توصیه کرد که در برابر امکانات جدید مدیریت زمان داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری سلب فرصت‌های علمی و پژوهشی را بزرگ‌ترین آسیب استفاده نامناسب از شبکه‌های ارتباطی دانست که به ضرر جامعه و کشور خواهد بود.

به گزارش مهر، در هفته گذشته اخباری منتشر شد، مبنی بر اینکه دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی نامه‌ای به حوزه‌های علمیه، آئین‌نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور را ابلاغ کرده است.

در بخشی از این آیین نامه که توسط شورای معاونین حوزه‌های علمیه سراسر کشور تدوین شده و به امضای آیت الله حسینی بوشهری رسیده، آشنایی طلاب با آسیب‌های فضای مجازی به عنوان هدف تدوین و ابلاغ این آئین‌نامه عنوان شده است.

در ماده پنج این آئین نامه آمده است: « طلاب واحدهای آموزشی و خوابگاهی می‌توانند از تلفن همراه با گوشی‌های معمولی بدون اندروید، وای‌فای و ios استفاده کنند.»

در تبصره‌ مربوط به همین ماده نیز آمده است که «باید تصاویر صفحه نمایش و آهنگ و صدای زنگ گوشی‌های تلفن همراه طلاب نیز مناسب باشد.»

نظر شما