شناسهٔ خبر: 34637 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هری پاتر» روی صحنه‌ی تئاتر می‌رود

«جی كی رولينگ»، رمان‌نويس و خالق مجموعه‌ی «هری پاتر»، روی صحنه رفتن نمايش «هری پاتر و كودك نفرين‌شده» را در سال ٢٠١٦ در لندن تأييد كرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه‌ی اعتماد؛ رولينگ در توييترش نوشت كه اين نمايش بخش گفته نشده زندگي هري و داستان زندگي والدين مقتولش است و نتيجه همكاري او با «جك تورن»، نمايشنامه‌نويس، «جان تيفانی»، كارگردان و «سونيا فريدمن» تهيه‌كننده است. چند ماهي شايعاتي مبني بر اينكه اين نمايش پيش زمينه‌‌اي است براي قسمت بعدي هري پاتر پخش شده است  اما رولينگ با انتشار توييتي اين شايعات را رد كرد و گفت: «بيشتر از اين نمي‌خواهم چيزي بگويم چون مزه داستاني را كه مي‌خواهم طرفداران را مهمانش كنم، از بين مي‌برم.»
پيش از آنكه از رولينگ پرسيده شود چرا به جاي نوشتن رمان سراغ تئاتر و نمايش رفته، او گفت وقتي مخاطبان نمايش را ببينند متوجه مي‌شوند كه تئاتر تنها روايت مناسب براي اين داستان است. جك تورن هم با انتشار توييتي خبر از همكاري با رولينگ ‌داد و چيزي به اطلاعات رولينگ اضافه نكرد.
رولينگ اين خبر را در هجدهمين سالروز انتشار «هري پاتر و سنگ جادو» در انگلستان اعلام كرد. او در تعريف از گروهي كه با آنها قرار همكاري دارد، گفت: «در طول اين سال‌ها بارها پيشنهاد ادامه هري پاتر را به من مي‌دادند، اما جك، جان و سونيا فريدمن گروهي رويايي هستند.»
اين نمايش در سالن «كاخ تئاتر» لندن در محله «وست اند» روي صحنه مي‌رود. اين سالن كه ١٤٠٠ صندلي دارد، ١٩ سال ميزبان نمايش «بينوايان» بود. هم‌اكنون نمايش كمدي درام «سرسپردگان» در اين سالن اجرا مي‌شود. بليت‌هاي نمايش هري پاتر و كودك نفرين‌شده فصل پاييز فروخته مي‌شوند.
هفت كتاب مجموعه داستان‌هاي «هري پاتر» به هشت اقتباس سينمايي پرفروش با بازي «دانيل رادكليف» در نقش هري جادوگر درآمدند. كتاب‌هاي هري پاتر به شهرت جهاني رسيدند و جوايز معتبر بي‌شماري براي نويسنده خود به ارمغان آوردند. پس از فروش ٤٠٠ ميليون نسخه از كتاب‌هاي هري پاتر، اين كتاب‌ها پرفروش‌ترين مجموعه كتاب‌هاي فروخته‌شده تاريخ نام گرفتند.
سال ١٩٩٠ رولينگ هنگام بازگشت از محل كارش در منچستر به لندن از قطار جا مي‌ماند و ايده نوشتن هري پاتر به ذهنش مي‌رسد.
در هفت سالي كه او مشغول نوشتن رمان‌ اول هري پاتر مي‌شود مادرش را از دست مي‌دهد، از همسرش طلاق مي‌گيرد و با فقر دست و پنجه نرم مي‌كند. داستان زندگي خود جي‌كي رولينگ نمونه بارزي از فرش به عرش رسيدن است. او كه با بيمه بيكاري گذران عمر مي‌كرد، طي پنج سال به ميليونر دنياي ادبيات تبديل شد. رولينگ پرفروش‌ترين نويسنده زنده انگلستان است كه مبلغ فروش كتاب‌هايش به بيش از ٢٣٨ ميليون پوند رسيده‌اند و او را دوازدهمين زن ثروتمند اين كشور كرده است. رولينگ سه كتاب ديگر با نام‌هاي «جای خالی تصادفی» (٢٠١٢) و رمان‌هاي جنايي «آواي فاخته» (٢٠١٣) و «كرم ابريشم» (٢٠١٤) براي خوانندگان بزرگسال نوشته است.

نظر شما