شناسهٔ خبر: 34667 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بنیاد «ایران درودی» در چه مرحله‌ای است؟

«ایران درودی» از پیگیری مراحل اداری برای تشکیل بنیادش و نزدیک شدن آن به مرحله اجرایی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این هنرمند نقاش درباره‌ی آخرین وضعیت بنیاد آثارش، اظهار کرد: در حال پیگیری کارهای مربوط به بنیاد و ثبت آثارم در میراث فرهنگی هستم. در این زمینه، فرم‌هایی را در اختیار من گذاشته‌اند که باید آن‌ها را پر کنم و کارهای اداری مربوط به آن انجام شود تا کار بنیاد وارد مرحله‌ی اجرایی شود.

6-825.jpg

او گفت: اساسنامه بنیاد من برای کامل شدن به مجوز سازمان میراث فرهنگی نیاز داشت که این روزها درگیر این موضوع هستم.

این هنرمند همچنین بیان کرد: چهار سال پیش، ۱۹۰ تابلو از بهترین آثارم در ۵۰ سال گذاشته را انتخاب کردم تا به ثبت ملی برسند و در موزه قرار بگیرند. بعدها این تعداد را به ۱۶۰ تابلو رساندم تا بتوانم از بقیه‌ی آثارم برای برپایی نمایشگاه استفاده کنم.

به گزارش ایسنا، ایران درودی متولد ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در خراسان است. او در سال ۱۹۵۴ برای تحصیل در رشته نقاشی در دانشکده بوزار در پاریس به تحصیل مشغول شد و در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۸ میلادی به یادگیری هنر در آموزشگاه‌ها و دانشکده‌های گوناگون از جمله مدرسه هنرهای زیبای پاریس (بوزار)، مدرسه لوور پاریس، دانشکده سلطنتی بروکسل (ویترای)، انستیتوی آر. سی. آی نیویورک (رشته تهیه و کارگردانی برنامه‌های تلویزیون) پرداخت. او پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت.

نظر شما