شناسهٔ خبر: 34672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«قطار دكمه‌ای» حركتش به سوی بازار كتاب را آغاز كرد

مریم هاشم‌پور، شاعر كودك و نوجوان، از انتشار دو جلد از مجموعه پنج جلدی «قطار دكمه‌ای» توسط انتشارات سوره مهر در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مریم هاشم‌پور، شاعر كودك و نوجوان كه مجموعه شعر كودكش را با عنوان «قطار دكمه‌ای» را برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری درباره این اثر گفت: چندی پیش از سوره مهر با من تماس گرفتند و گفتند كه دو جلد از پنج جلد این اثر مراحل پیش از چاپ را پشت سر می‌گذارد و به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته هاشم‌پور، این مجموعه شعر حاوی اشعاری است كه هر كدام از شغل های مختلف را به زبان كودكانه معرفی می‌كند؛ این شعرها با معرفی شغل افراد خانواده مانند پدر و مادر شروع می‌شود و كودكان را با شغل‌های دیگر كه مثلا دایی و عمو و همسایه‌ها و... دارند، آشنا می‌كند.

وی افزود: شعرهای گردآمده در مجموعه «قطار دكمه‌ای» قبلا در مجله رشد كودك در صفحه «این كیه؟ چكاره هست؟» چاپ می‌شد و اكنون در قالب كتاب برای كودكان و خردسالان عرضه می‌شود.

این شاعر كودك و نوجوان در پایان گفت: انتشارات سوره مهر، یكی از مراكز نشر خوب در زمینه انتشار آثار ادبی كودك و نوجوان است، اما متاسفانه در این انتشارات زمان زیادی برای نشر آثار كودك و نوجوان صرف می‌شود.

نظر شما