شناسهٔ خبر: 34677 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خنیا و خنیاگری در طبرستان و مازندران» منتشر می‌شود

«خنیا و خنیاگری در طبرستان و مازندران» کار مشترک جهانگیر نصری اشرفی و احمد محسن پور منتشر می‌شود. این محقق همچنین سرپرستی تالیف «دانشنامه مازندران» را نیز بر عهده دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جهانگیر نصری اشرفی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتابی که این روزها به همراه محقق ارجمند احمد محسن پور مشغول به تالیف هستیم «خنیا و خنیاگری در طبرستان و مازندران» نام دارد. این کتاب در دو جلد قطع وزیری به همراه ۱۲ DVD منتشر می‌شود.

وی افزود: همچنین مدتی است که پژوهشگاه مازندران شناسی را در ساری با کمک چند پژوهشگر به نام راه‌اندازی کرده‌ایم. هم‌اکنون در این پژوهشگاه سرپرستی تالیف و تدوین «دانشنامه مازندران» را بر عهده دارم.

نصری اشرفی ادامه داد: مجموعه پنج جلدی «وازیگاه: فرهنگ آئین، بازی، نمایش و سرگرمی‌های مردم ایران» در سی‌ودومین دوره جایزه کتاب سال ایران یکی از چند نامزدهای نهایی بود. این مجموعه شامل ۲۰ هزار مدخل در معرفی نمایش‌ها و آیین‌های محلی ایرانی است. این کتاب از سوی نشر آرون در سال ۱۳۹۲ منتشر شد.

مجموعه پنج جلدی «فرهنگ واژگان تبری: با همانندهای مازندرانی، استاربادی، گیلی، قصرانی»، «گوسان پارسی: بررسی نقل و نقالی در نواحی ایران»، مجموعه سه جلدی «نمایش و موسیقی در ایران»، «خنیا: بررسی موضوعات آئینی، نمایشی و موسیقایی ایران»، مجموعه پنج جلدی «وازیگاه: فرهنگ آئین، بازی، نمایش و سرگرمی های مردم ایران»، «ققنوس: پیش خوانی‌ها، نوحه‌ها، گوشه‌ها و مرثیه‌ها در تعزیه نواحی ایران»، «خنیاگران نوروزی»، «ترانه‌های شواش: متن، ترجمه و آوانوشت اشعار گروه موسیقی شواش»، «امیرپازواری از دیدگاه پژوهشگران و منتقدان» با همکاری تیساپه اسدی، «کوچ،بررسی موسیقی اقوام و عشایر ایران» و  نام شماری از کتاب‌های منتشر شده نصری اشرفی است.

نظر شما