شناسهٔ خبر: 34684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فقه و زندگی» مجموعه ای کاربردی برای مشاغل

نصیری علت موفقیت و استقبال از مجموعه ۳۰ جلدی« فقه و زندگی» به خصوص جلد «حجاب و عفاف» آن را کاربردی بودن آن و بررسی همه جانبه احکام مشاغل از منظر مراجع و روانشناسی دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ ‌آشنایی با احکام ویژه هر صنف برای شاغلان و دست اندرکاران آن ضروری و برای مراجعان به آن مشاغل نیز امری لازم است، علاوه بر اینکه موجبات ارایه خدمات بهتر و ارتقای کیفیت مشاغل را موجب می شود. بر این اساس طرح پژوهشی" فقه و زندگی" به سفارش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همت پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است. این طرح پاسخی به نیازهای بشر در تمام عرصه های زندگی است. بر اساس این طرح مجموعه ۳۰ جلدی" فقه و زندگی "به همت انتشارات بهار دلها در دست چاپ است. این مجموعه نقطه پیوند بین فقه و زندگی است و چگونگی تامین معیشت حلال را به صاحبان مشاغل می آموزد و فقه را از تئوری به عمل نزدیک می سازد.

عبدالرسول نصیری، مدیر انتشارات بهار دلها در مورد مجموعه "فقه و زندگی" گفت: این مجموعه ۳۰ جلدی زیر نظر حجت الاسلام فلاح زاده تالیف و چاپ می شود و احکامی را برای مشاغل عمومی بیان می دارد. تاکنون از این مجموعه کتاب های مدیریت و کارمندی، ورزش بانوان، پرستاری، حجاب و عفاف و آرایشگری توسط انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

نصیری با بیان اینکه سرپرست و ناظر تالیف و چاپ مجموعه ۳۰ جلدی فقه و زندگی، حجت الاسلام فلاح زاده است، عنوان کرد: کار گروهی و توسط جمعی از مولفان حوزوی زیر نظر حجت الاسلام فلاح زاده صورت می گیرد البته حجت الاسلام فلاح زاده یک جلد از این مجموعه با عنوان احکام مساجد را تالیف کرده است که این کتاب نزدیک به مرحله چاپ است.

مدیرمسئول انتشارات بهار دلها تصریح کرد: قبلا ناشرانی به طور پراکنده این مجموعه را چاپ کردند اما در بازار نیست. این کار به تازگی با طرح، ویرایش و صفحه بندی جدید و نو توسط انتشارات بهار دلها صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که این طرح تاکنون چه اندازه موفق بوده و استقبال مخاطبان خوب بوده است یا خیر به شبستان گفت: خوشبختانه این طرح تاکنون موفق بوده و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است. از کتاب حجاب و عفاف استقبال بی نظیری شده است زیرا این مسئله را هم از نظر احکام مراجع و هم از منظر روانشناسی مورد بحث و بررسی قرار داده است.

نصیری در مورد دلایل موفقیت فقه و زندگی اظهار داشت: مهمترین دلیل موفقیت این طرح و استقبال از کتاب ها این است که احکام به طور کاربردی نشان داده شده است. اگر مسایل از منظر حکم فقهی بیان شود شاید عده ای با آن کنار نیایند یا درکش برایشان سخت باشد اما در این کتاب ها مباحث از نظر روانشناسی هم مطرح می شود و بدین ترتیب مطالب بهتر و عمیق تر برای خواننده جا می افتد.

مدیرمسئول انتشارات بهار دلها یادآور شد: به عنوان مثال در مورد کتاب حجاب و عفاف که استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت. بحث حجاب و عفاف علاوه بر احکام از نظر روانشناسی هم طرح شد و توضیح داده شده که حجاب و عفاف برای سلامت فرد و جامعه مفید و موثر است. این کتاب از طرف مراکز فرهنگی و ادارات هم مورد استقبال واقع شده است.

وی در مورد نحوه توزیع مجموعه فقه و زندگی خاطرنشان کرد: شیوه کار این است که در ابتدا به مراکز فرهنگی اطلاع رسانی می کنیم بعد در نمایشگاه و فروشگاه های کتاب توزیع می کنیم. در حقیقت ما از تمام موفقیت های فروش استفاده می کنیم.

نصیری بیان کرد: مجموعه ۳۰ جلدی فقه و زندگی که به زبان ساده و روان و بسیار کاربردی نوشته شده است. قطع کتاب ها رقعی است و تعداد صفحات آن بین ۸۰ تا ۱۶۰ صفحه است.

نظر شما