شناسهٔ خبر: 34690 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نسرین جافری درگذشت

نسرین جافری، شاعر معاصر، شامگاه ششم تیرماه درگذشت و پیکر او امروز دوشنبه هشتم تیر در قطعه‌ی نام‌آوران بهشت‌زهرا(س) آرام خواهد گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ نسرین جافری، خالق آثاری چون «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتابگردان»، «نیمی از مرا کشته‌اند» و «به سمت هرگز به‌سوی هیچ» ششم تیرماه مصادف با دهم رمضان و در سالروز وفات حضرت‌خدیجه(س) پس از یک دوره بیماری، در تهران دار فانی را وداع گفت. جافری، متولد سال ١٣٢٩ در خرم‌آباد لرستان و از زنان شاعر تأثیرگذار دهه ٧٠ بود که اشعار و سروده‌های او در مطبوعات تهران و لرستان چاپ می‌شد. «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتابگردان»، «نیمی از مرا کشته‌اند»، «به سمت هرگز، به سوی هیچ»، «ما همچنان ترانه خواندیم» (مشترکا با نصرت‌الله مسعودی) و «خواب اتم» مجموعه‌های شعر منتشرشده این شاعرند.
در پی درگذشت این شاعر معاصر در شامگاه ششم تیر، هنرمندانی چون ساعد باقری و سهیل محمودی از اعضای انجمن شاعران ایران، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مجتبی راعی و محمدحسین حقیقی، کارگردان، زهرا گلشن، گردآورنده کتاب نفیس عکس اربعین و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با حضور در خانه این شاعر، فقدان وی را به فرزندانش ازجمله «وحید موساییان»، کارگردان سینمای ایران و سایر خانواده‌های داغدار تسلیت گفتند.

نظر شما