شناسهٔ خبر: 34699 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی «دانشگاه بین‌المللی هلال‌ ایران» در مرحله‌ی امضای رییس‌ جمهور

رییس جمعیت هلال‌ احمر گفت: مصوبه‌ی راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی هلال‌ ایران در مرحله‌ی امضای رییس‌جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد که اولویت عملکرد آن علاوه بر پذیرش دانشجو از داخل، جذب دانشجویان خارجی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر سید امیرمحسن ضیایی در مراسم معارفه معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با تشکر از شورای عالی جمعیت هلال‌احمر که همدلانه و با سرعت رای تشکیل معاونت آموزش در جمعیت هلال‌احمر دادند، افزود: توجه به آموزش، پژوهش و فناوری در جمعیت هلال‌احمر و ایجاد سازماندهی قوی در این حوزه از ضروریات است.

 

وی همچنین با تقدیر از دکتر فرهادی و تلاش‌هایی که در دوره مدیریت وی برای اخذ مجوز راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی هلال ایران شده است، گفت: با راه‌اندازی این دانشگاه آموزش‌های آکادمیک آموزش عالی کشور و موضوعات کلان هلال‌احمر در حوزه‌های داوطلبانه، صلح، حقوق صلح و .. ارائه خواهد شد و به مرکز آموزشی برای جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تبدیل خواهد شد.

 

ضیائی با اشاره به استقبال فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از راه‌اندازی این دانشگاه در ایران به عنوان یک موسسه آموزشی بین‌المللی، اظهار کرد: بر این اساس ماموریت اصلی این دانشگاه تربیت افرادی با دیدگاه‌های بین‌المللی برای جمعیت‌های ملی صلیب‌ سرخ و هلال‌احمر خواهد بود و در این زمینه از تجربیات دکتر شجاعی‌زاده نیز بهره خواهیم برد.

 

 

جمعیت هلال‌احمر نیازمند فعالیت‌های منسجم پژوهشی

 

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر نیازمند فعالیت‌های منسجم پژوهشی و حتی برخورداری از یک شورای پژوهشی است تا در کنار آموزش، ارتباطی سیستماتیک را تحقق بخشد.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که باید شرایط خوبی از نظر تقویت حوزه آموزش در هلال‌احمر فراهم شود، گفت: تقویت و انسجام‌بخشی به آموزش جامعه، آموزش درون جمعیت هلال‌احمر و آموزش‌های آکادمیک نیاز اساسی بود که در گذشته به شکل محدودی به آن پرداخته شده بود و از مرکزیت خاصی برخوردار نبود.

 

وی گفت: بر این اساس باید با طراحی ساب‌چارت و بازمهندسی آن، ماموریت‌های معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر را تدوین کرد و در کنار آن با توجه به این که امروزه سازمان‌ها را بر اساس برنامه تحقیق و توسعه (R & D) و میزان هزینه‌کرد آنها در این زمینه می‌سنجند، لذا باید با تاکید بر پژوهش، برای این معاونت برنامه تحقیق و توسعه (R & D) ، نوشت و میزان اعتبارات و هزینه‌کردها را در آن مشخص کرد.

 

ضیائی با اشاره به این که دکتر جمال‌الدینی به عنوان معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر سابقه طولانی خدمت در این حوزه‌ها را دارد، تاکید کرد: در این زمینه باید همه زیرمجموعه‌های جمعیت هلال‌احمر همکاری تنگاتنگ با معاونت آموزش داشته باشند تا شاهد دستاوردهای چشمگیری در این حوزه باشیم.

 

ضرورت تدوین ساختار و شرح وظایف معاونت آموزش، پژوهش و فناوری

 

مهندس احمدی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز با تقدیر از خدمات ارزنده دکتر شجاعی‌زاده در دانشگاه علمی کاربردی هلال، گفت: به معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی ماموریت داده می‌شود تا هرچه سریع‌تر مقدمات تدوین ساختار و شرح وظایف معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر را اجرایی کند.

 

بنابر اعلام اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، دکتر جمال‌الدینی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر هم با تشکر از انتخاب و اعتماد دکتر ضیائی، اظهار امیدواری کرد: با ادامه برنامه‌های مثبت اجرا شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی هلال احمر در بطن این معاونت و رفع کاستی‌های احتمالی و برنامه‌ریزی جامع بتوان برگ زرینی بر فعالیت‌های ارزنده هلال احمر اضافه کرد.

 

دکتر شجاعی‌زاده نیز در این مراسم از همه همکاران ستادی و استانی جمعیت به پاس همکاری مثبت و سازنده‌ای که در مدت ریاست خود بر موسسه آموزش علمی کاربردی هلال داشته‌اند، تقدیر کرد و گفت: خدمت در جمعیت، باقیات و صالحات است.

 

ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در پایان این مراسم همچنین با تقدیر از اداره‌کل بازرسی و ارزیابی عملکرد جمعیت هلال‌احمر برای ارائه دو گزارش مثمرثمر از دو حوزه جمعیت، از سایر حوزه‌های جمعیت هلال‌احمر خواست تا در زمینه ارزیابی همه حوزه‌های ستادی و استانی جمعیت به منظور بهبود عملکردها، با این اداره‌کل همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما