شناسهٔ خبر: 34700 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خبرهای خوش برای مطبوعاتی‌ها

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور با اعلام چند خبر خوش برای حدود ۲۰۰۰ عضو خود، از پشت سر گذاشتن دوره فترت در این تعاونی سخن گفت و اعلام کرد: شرکت تعاونی مطبوعات کشور در حال حاضر یک ریال هم بدهی ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی‌اکبر بهبهانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور از تامین کاغذ مورد نیاز اعضا خبر داد و گفت: از آنجا که بسیاری از مدیران مسئول نشریات نمی‌توانند به صورت نقدی کاغذ خریداری کنند، ما از طریق بانک سپه، ال سی داخلی (گشایش اعتبار) باز کرده‌ایم و به اعضا هم به صورت سه ماهه و ۶ ماهه وام‌هایی را گرفته‌ایم؛ به این ترتیب که متقاضیان یک سوم مبلغ کل وام را پرداخت می‌کنند و بانک هم دو سووم باقیمانده را تامین می‌کند، ضمن اینکه این وام‌ها ۲ در ۱۰۰۰ کارمزد دارد و در واقع بدون بهره است.

تامین کاغذ نشریات با وام‌های بدون بهره

به گفته وی، این وام‌ها بدون کف و سقفی معین و متناسب با میزان مورد تقاضا به اعضای شرکت تعاونی مطبوعات کشور داده می‌شود و در جریان آن، بانک ضامن اعضا می‌شود تا آنها کاغذ را با بهایی زیر قیمت بازار از کاغذفروشان طرف قرارداد با این تعاونی، خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور همچنین از استقبال واردکنندگان و نیز فروشندگان کاغذ به خصوص کاغذهای تحریر، کاهی و گلاسه از شرایط جدید این تعاونی برای تامین کاغذ مورد نیاز اعضای آن خبر داد و با اشاره به عقد قراردادی با رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران، گفت: حتی اگر همه اعضای شرکت تعاونی مطبوعات کشور هم متقاضی این کاغذها باشند، به اندازه نیاز آنها کاغذ را تامین کرده‌ایم و مشکلی از این بابت وجود ندارد، منتهی تعدادی از اعضا خودشان از مسیرهای دیگری اقدام به تامین کاغذ مورد نیازشان می‌کنند که البته ایرادی هم ندارد.

بهبهانی افزود: این طرح به مدیران مسئول نشریات این امکان را می‌هد که کاغذ را تا مدت ۳ و یا ۶ ماه به صورت قرضی خریداری کند و دیگر نیازی نیست کاغذ را از بازار آزاد و با بهره ۲۸ درصد و ۳۰ درصد بخرد.

امکان خرید خودروهای لیزینگی برای مدیران مسئول نشریات عضو

وی در ادامه از ارائه برخی خدمات دیگر از سوی این تعاونی به اعضا خبر داد و گفت: با مذاکراتی که انجام داده‌ایم، امکان خرید خودورهای لیزینگی خارجی و داخلی را برای مدیران مسئول نشریات فراهم کرده‌ایم که آنها می‌توانند حتی خبرنگارانشان را هم برای خرید این ماشین‌ها معرفی کنند. بر این اساس آنها باید ۴۰ درصد قیمت خودرو را به صورت نقدی و ۶۰ درصد دیگر را هم به صورت وام با بهره ۱۷ درصد که ما امکان تهیه آن را فراهم کرده‌ایم، پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور همچنین در پاسخ به این نکته که تضمینی وجود دارد که این خودروها مانند برخی موارد مشابه در تعاونی‌های دیگر در نهایت به دست متقاضیان نرسد و مبلغی که آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند، سر از ناکجاآباد درنیاورد؟، اطمینان خاطر داد: متقاضیان ۴۵ روز تا دو ماه باید در نوبت بمانند تا وام آنها آماده شود و در این مدت هم آنها این پول را به یکی از حساب‌های خودشان وارد می‌کنند و روزی که خواستند ماشین را تحویل بگیرند، پشت فیش خودشان را امضا می‌کنند و شرکت طرف قرارداد هم مبلغ را از بانک برداشت خواهد کرد.

همچنین به گفته بهبهانی، استقبال از این طرح بسیار زیاد بوده و تاکنون بیشتر از ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت تعاونی مطبوعات کشور اقدام به خرید این خودروهای لیزینگی کرده‌اند.

امکان ادامه تحصیل برای اعضای تعاونی مطبوعات در ۹ رشته مجازی

وی در ادامه با اعلام اینکه شرکت تعاونی مطبوعات کشور آمادگی دارد برای تمامی اعضای متقاضی خود، سایت رایگان راه‌اندازی کند، همچنین گفت: ما با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان تحصیل اعضای تعاونی مطبوعاتی را به صورت مجازی در ۹ رشته تحصیلی از جمله روابط عمومی و علوم ارتباطات اجتماعی در دانشگاه غیرانتفاعی و با ۳۰ درصد تخفیف شهریه، فراهم کرده‌ایم که از شهرستان‌ها از ایتن طرح استقبال زیادی شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور همچنین از تهیه واحدهای مسکن مهر به همت این تعاونی و برای اعضای آن خبر داد و افزود: تعداد زیادی از مدیران مسئول عضو تعاونی مطبوعات کشور با پرداخت ۲۵ میلیون تومان در پرند، صاحب این خانه‌ها شده‌اند؛ البته ۵۰ میلیون تومان هم وام دارد که ۲۵ میلیون تومان آن با بهره ۴ درصد و ۲۵ میلیون دیگر با بهره ۱۴ درصد است.

برگزاری مجمع عمومی تعاونی مطبوعات کشور در مهرماه سال جاری

بهبهانی همچنین با اشاره به اینکه هیئت مدیره فعلی شرکت تعاونی مطبوعات کشور تا اسفند ۱۳۹۵ در این مسند حضور خواهد داشت، از برگزاری مجمع عمومی این تعاونی با هدف انتخاب بازرسین و نیز رسیدگی به صلاحیت تعدادی از اعضا که به گفته او نه تنها با تعاونی همکاری نمی‌کنند بلکه با ایجاد تشکیلات موازی سعی در تضعیف آن دارند، در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گفته وی، شرکت تعاونی مطبوعات کشور ۲۷ سال قدمت داد و هم اکنون حدود ۲۰۰۰ عضو دارد، ضمن اینکه مدیران مسئول عضو این تعاونی که نشریاتشان به هر دلیل اعم از توقیف، لغو مجوز یا تعطیلی، از انتشار بازمی‌ماند - که تعدادشان حدود ۱۸۰ نشریه است - کماکان عضو این تعاونی خواهند ماند و با اینکه زمانی با ۱۰ هزار تومان به عضویت تعاونی درآمده‌اند، الان هم می‌توانند از سود سهام این تعاونی که طی دو سال اخیر به ۲۰۰ هزار تومان بالغ شده است، استفاده کنند.

تعاونی مطبوعات کشور در حال حاضر یک ریال هم بدهی ندارد

رئیس هیئت مدیره و مدییرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور در پایان با اشاره به بهبود وضعیت فعالیت این تعاونی در سال‌های اخیر، یادآور شد: ما دو دوره پیش وقتی تعاونی را تحویل گرفتیم، ۱۱۰ میلیون تومان بابت بیمه، بدهکار بودیم، حدود ۶۰ مییلیون تومان از ارزش ملک تعاونی در میدان هفت تیر در تهران در اختیار بانک ملت شعبه کندوان بود که طی این سال‌ها همه این موارد را تسویه کردیم و خوشحالم اعلام کنم که شرکت تعاونی مطبوعات کشور این دوره فترت را پشت سر گذاشته و در حال حاضر یک ریال هم بدهی ندارد و مسیر بهبود و پیشرفت را از این به بعد هم طی خواهد کرد.

نظر شما