شناسهٔ خبر: 34702 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به ظریف

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به وزیر امور خارجه درخصوص مراحل پایانی مذاکرات هسته ای و ضرورت رعایت خطوط قرمز نامه نوشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در خصوص روزهای پایانی مذاکرات هسته ای به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نامه نوشت.

در ابتدای این نامه آمده است: انتظار جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از شما و تیم مذاکره کننده، چیزی جز آنچه مردم غیور و همیشه سربلند ایران اسلامی همنوا با شهیدان در تشییع پیکر شهدای غواص مطرح کردند نیست. شعار این شهدای دریادل و خط شکن و مردم میهن اسلامیمان، چیزی جز حفظ عزت و غیرت و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان نیست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در ادامه این نامه می نویسد: معتقدیم اکنون و در زمان پایانی مذاکرات، وقت انتقاد از رویکرد گذشته، راه های رفته و نرفته تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیست، فقط می خواهیم برای آخرین بار نکات اصلی و اساسی در موضوع هسته ای را یک بار دیگر با یکدیگر مرور کنیم، ابتدا به خاطر داشته باشید هدف از این مذاکرات لغو تحریم ها است. توافقی که این هدف را محقق نکند و یا آن را بطور ناقص و در بازه زمانی قرار دهد، پذیرفته نیست.

اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به خطوط قرمزی که عبور از آنان از نظر مردم و دانشجویان به هیچ عنوان قابل قبول و چشم پوشی نیست، نوشتند:-۱ تحریم های اقتصادى، مالى و بانکى کنگره و دولت آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا، باید فوراً در هنگام امضاى موافقت ‌نامه لغو شود و نه تعلیق  -۲کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز در همین مدت محدودیت کوتاه، باید ادامه پیدا کند.  تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید ملاک صحت اقدامات ایران باشد -۴ .بازرسی های ویژه و تفسیرهای خطرناک از پروتکل الحاقی به هیچ وجه پذیرفته نیست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در ادامه می نویسد: این نکته قابل توجه است که دولت اوباما برای مصرف داخلی خود هم که شده، برای توافق با ایران له له می زند. این را بدانید که امروز نگران اصلی شکست مذاکرات خود امریکاست. آمریکایی ها بیش از ما نیاز به توافق دارند و عواقب شکست احتمالی مذاکرات نیز متوجه آنان است. چرا که جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را بار دیگر در طول این مذاکرات به مردم جهان نشان داده است، صراحت در متن توافق احتمالی اقتضای مواجهه با این دشمن قسم خورده است.

در پایان این نامه آمده است: از شما و تیم مذاکره کننده هسته ای می خواهیم، با پشتوانه اعتماد مردم و رهبری و با بدرقه دعای خیر آنها، محکم و استوار در مذاکرات حاضر شوید و در مقابل زیاده خواهی های آمریکا مقاومت و ایستادگی کنید و در انتها این شمائید که با پایبندی به خطوط قرمز پیروز و سرافرازید.

نظر شما