شناسهٔ خبر: 34708 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

با چهره‌های اقتصادی لابی نمی‌کنیم

مدیر عامل مؤسسه‌ی «تصویر شهر» با تأکید بر نگاه فرهنگی این مؤسسه در برگزاری برنامه «شب‌های نقره‌ای» گفت: مذاکره و لابی با چهره‌های اقتصادی و متمول در اولویت این برنامه نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سیدعلی احمدی که از چندی پیش مدیریت موسسه «تصویر شهر» را بر عهده گرفته، درباره دعوت از چهره‌های متمول و اقتصادی برای شرکت در برنامه «شب‌های نقره‌ای» که برای حمایت از صندوق بیمه‌ی بیکاری خانه سینما برگزار می‌شود، گفت: از حضور این چهره‌ها استقبال می‌کنیم، اما مذاکره و لابی با آنان در اولویت ما نیست. چرا که این برنامه فقط با هدف اقتصادی به این منظور برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در برگزاری این برنامه دو مسئله برای ما مهم است؛ اول نفس کار خیر که هر چقدر هم کوچک باشد باز هم خداوند به آن برکت می‌دهد و دیگر اینکه تلاش می‌کنیم با برگزاری این برنامه به مسئولان یادآوری کنیم که اصناف سینما هم ممکن است آسیب پذیر باشند و دچار مشکلات اقتصادی بشوند.

مدیر عامل موسسه «تصویر شهر» تأکید کرد:‌ بنابراین هدف ما از برگزاری این برنامه بیشتر رقم زدن یک جریان فرهنگی و جلب توجه به هنرمندانی است که آسیب‌پذیر شده‌اند و هدف‌مان این نیست که فقط رقم مشخصی را به عنوان کمک به صندوق خانه سینما بپردازیم.

او با اشاره به ایده برگزاری برنامه «شب‌های نقره‌ای» که هم زمان با ماه مبارک رمضان به نمایش فیلم در ایوان شمس اختصاص دارد، توضیح داد: این برنامه ایده‌ای خیرخواهانه برای سینمای ایران و سینماگران آن است. اهالی سینما همیشه در انجام امور انسانی مانند کمک به هم وطنان سیل‌زده، زلزله‌زده، کمک به کودکان کار، کودکان سرطانی و ... پیشگام بوده‌اند و مشارکت مردم را جذب کرده‌اند در حالی که خود آن‌ها گاه اقشار آسیب‌پذیری دارند. به همین دلیل صندوق بیمه بیکاری در خانه سینما ایجاد شده است و ما هم این برنامه را برای حمایت از این صندوق برگزار می‌کنیم.

احمدی ادامه داد: برای این منظور رقم پایه‌ای برای بلیت گذاشته‌ایم که مبلغ ۱۰ هزار تومان است اما بلیت‌ها به صورت همت عالی هم به فروش می‌رسد. در این شب ها شش فیلم اکران نشده را در ایوان شمس اکران خواهیم کرد، دو فیلم اکران شده و نیز دو انیمیشن با دوبله همزمان در جدول ما خواهد بود. البته در این مدت نمی‌توان گفت از استقبال تماشاگران راضی بوده‌ایم اما امیدواریم در روزهای آینده این برنامه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: از تمام ابزارهای اطلاع‌رسانی بهره برده‌ایم ضمن اینکه ساعاتی را برای نمایش فیلم انتخاب کرده‌ایم که معتقدیم زمان مناسبی است و تماشاگران می‌توانند با فراغت و آرامش به تماشای این آثار بیایند. به هر حال اینجا پاتوق فرهنگی خوبی است و از همه سینماگران و علاقه‌مندان به این هنر دعوت می‌کنیم تا با حضور در این برنامه از سینماگران آسیب‌پذیر حمایت کنند.

مدیر عامل موسسه «تصویر شهر» در بخش دیگری از این گفتگو درباره تولید فیلم توسط این موسسه که برای مدتی متوقف شده بود، توضیح داد: انشاءالله با رویکرد شهرداری و سازمان فرهنگی هنری بار دیگر به حوزه تولید فیلم برمی‌گردیم و با قوت آن را دنبال می‌کنیم. در همین راستا از سینماگران می‌خواهیم طرح‌ها و فیلمنامه هایشان را ارائه کنند.

به گفته وی، موضوعاتی مانند انقلاب، دفاع مقدس، مفاهیم دینی در کنار اولویت‌های ۱۸ گانه‌ای در شهرداری مانند سبک زندگی، زیست شهری، هویت ملی، محله‌ای و دینی، رسانه‌های جدید و شبه عرفان‌های نوظهور که گریبان کلان‌شهرهای امروزی را گرفته و ... از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که این موسسه برای تولید فیلم در نظر دارد.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر خاطر نشان کرد:‌ امسال حتما تولید فیلم خواهیم داشت و تدابیر لازم از سوی هیأت مدیره مشخص شده و شورای طرح و فیلمنامه ما نیز برقرار و مشغول مطالعه است و همچنان هم مشتاق طرح‌های تازه هستیم.

به گزارش ایسنا، ویژه‌برنامه «شب‌های نقره‌ای» با نمایش ۱۰ فیلم از سینمای ایران و جهان در ایوان شمس برگزار می‌شود.

این برنامه از پنجشنبه ۴تیرماه آغاز شده و هر روز ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد هر شب یک فیلم با فروش بلیت همت عالی برای علاقه‌مندان روی پرده می‌رود.

نظر شما