شناسهٔ خبر: 34737 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل کارگروه نشر بین‌الملل در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از تشکیل کارگروه نشر بین‌الملل در این اتحادیه خبر داد و گفت:‌ این کارگروه در حال تدوین برنامه برای حضور در بازار جهانی کتاب است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ محمدرضا توکل صدیقی، نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران،گفت:‌ در راستای اجرای آئین‌­نامه اجرایی تبصره دو ماده ۳۰ قانون نظام صنفی،‌ کمیسیون­‌های پنجگانه اتحادیه و کارگروه­‌های مورد نیاز تشکیل شده و مدتی است کار خود را آغاز کرده‌اند که این پنج کمیسیون عبارتند از: کمیسیون رسیدگی به شکایات، کمیسیون حل اختلاف، کمیسیون بازرسی واحدهای صنفی، کمیسیون فنی و کمیسیون آموزش.

توکل صدیقی هم‌چنین از تشکیل کارگروه‌های مختلف در اتحادیه خبر داد و گفت:‌ کارگروه نشر بین‌الملل یکی از کارگروه‌هایی است که اخیراً‌ تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است‌. در این کارگروه محمود آموزگار،‌ مسعود پایدار،‌ رضا هاشمی‌نژاد،‌ محمدرضا جعفری،‌ داوود موسایی و نیما سلیمی به عنوان اعضا انتخاب شدند.

مدیر انتشارات صابرین تصریح کرد:‌ این کارگروه قرار است برنامه‌های خود برای حضور در بازار جهانی کتاب به ویژه  نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تدوین کرده و به هیئت مدیره اتحادیه اعلام کند. البته درباره نحوه حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به صورت مستقل یا در غرفه ایران از طرفی هم مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ابراز تمایل کرده است تا همکاری وجود داشته باشد و هم ما ترجیح می‌دهیم در مدیریت داخلی غرفه اتحادیه مستقل باشد.

نظر شما