شناسهٔ خبر: 34739 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تو با کدام باد می روی؟» تنها نماینده آسیا در جشنواره تئاتر سوئیس

نمایش «تو با کدام باد می روی؟» تنها اثر نمایشی پذیرفته شده از آسیا در سی و دومین فستیوال بین اللملی تئاتر سوییس روی صحنه می‌رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ از پنجم تا سیزدهم تیر ماه سی و دومین دوره جشنواره بلوار سوییس میزبان نزدیک به صد هنرمند از سراسر جهان خواهد بود تا آثار نمایشی خود را اجرا کنند. عوامل نمایش «تو با کدام باد می روی؟» نیز از ایران که برنده جایزه نقدی این دوره از جشنواره شدند در دو نوبت به روی صحنه خواهند رفت.

نمایش «تو با کدام باد می روی؟» تنها اثر نمایشی پذیرفته شده از آسیا در سی و دومین فستیوال بین اللملی تئاتر سوییس است که به همراه نمایش هایی از آفریقا ، آمریکا و اروپا ، بیست نمایش منتخب این فستیوال را تشکیل می دهند.

همچنین این نمایش یکی از هفت اثرنمایشی است پذیرفته شده در جشنوارۀ تئاتر بلوار است که علاوه بر اجرا موفق به دریافت جایزۀ نقدی (Grant)  این جشنواره شد.

این نمایش توسط «کمال هاشمی» کارگردانی می شود. متن نمایشنامه را جمال هاشمی نوشته  و شیوا فلاحی ، سونیا سنجری، محمد عباسی، کاظم سیاحی، حامد نجابت در آن بازی می کنند.

در چهار روز اول جشنواره هنرمندانی از سنگال، بازیگران ایرانی،یک پرفورمنس از اکراین ، یک گروه از آلمان ، یک گروه از بریانیا و همچنین هنرمندانی از سوییس و مراکش ایده های خود را در قلعه اروپایی به اشتراک می گذارند.در روزهای بعدی نیز دو نمایشنامه از ایتالیا بر روی صحنه خواهد رفت و همینطور آثاری از پرتغال، فرانسه و نروژ نیر اجرا خواهند داشت.

سی دومین جشنواره بلوار Belluard  تلاش کرده است با جمع آوری هنرمندان از سراسر جهان فضایی ایجاد کند که هنرمندان ایده های خود را با استفاده ازاشکال معاصر بیان هنری  به اشتراک بگذارند.

این دوره از جشنواره با مدیرت خانم آنیا دریکس با انتشار یک فراخوان جهانی با عنوان «قلعه ی اروپا» کار خود را آغاز کرد در متن این فراخوان از کلیه هنرمندانی که در زمینه تئاتر ایده هایی درباره موضوع «مهاجرت»  مناسب برای اجرا در «قلعه اروپایی» ، در سر داشتند دعوت به عمل آمد تا آثار خود را در قالب یک پروپزال برای این جشنواره ارسال کنند.

فراخوان این جشنواره در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت و درنهایت هفت اثر شایسته دریافت جایزه نقدی شدند که پروژه «تو با کدام باد می روی؟»  ایران یکی از این هفت اثر است.

نظر شما