شناسهٔ خبر: 34744 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تحریر رساله الولایه شمس الوحی تبریزی دوره ۲جلدی»

دوره دو جلدی کتاب «تحریر رساله الولایه شمس الوحی تبریزی» به قلم آیت الله جوادی آملی توسط موسسه بین المللی نشر الاسرا منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ در توصيف كوتاه از رسالة الولاية علامّه طباطبائي ، مي توان آن را اثري عرفاني دانست كه از آغاز تا انجام از منبع وحياني بهره برده و با دستمايه هاي حكمي و عرفاني اعم از نظري و عملي به واكاوي حقايق پيدا و پنهان منبع ديني پرداخته است تا به درستي «عرفان اصيل اسلامي شيعي» را عرضه نمايد؛ عرفاني كه از هر نوع شطحي وارسته و از هر گونه شذوذي پيراسته است و از هر جهت بي شائبه است؛ هم به لحاظ مصنّف، تصنيف و منبع و هم به جهت انديشه اي كه اين همه را همراهي مي كند.

از ويژگي هاي اين اثر ممتاز، هم افزايي مناسبات علمي و روابط روحاني استادي همچون علاّمه طباطبائي با شاگردي همانند استاد آية الله جوادي آملي (دام ظله) است. اين دو نسل كه از حسنات روزگار معاصر و دست پروردگان قرآن وعترت در دوران كنوني مي باشند، آنچنان به هم نزديك اند كه سخن يكي در اثر ديگري و بنان يكي در بيان ديگري بازتاب مي يابد.

کتاب حاضر در پنج فصل با استفاده از ادله عقلی و نقلی به اثبات راه عرفان و مقام ولایت و باز بودن این راه و بیان طریق باریابی به این مقام منیع می پردازد. عناوین این فصول عبارت است از:

فصل اول: باطن داشتن ظاهر دین.

فصل دوم: سنخ اسرار باطنی شریعت.

فصل سوم: اختصاصی نبودن دستیابی به امور درونی و حقایق باطنی.

فصل چهارم: راه رسیدن به امور و حقایق باطنی.

موسسه بین المللی نشر الاسرا  دوره دو جلدی «تحریر رساله الولایه شمس الوحی تبریزی» را منتشر کرده است.

نظر شما