شناسهٔ خبر: 34787 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارایه بیش از ۸۰ اثر از هنرمندان خارجی در نمایشگاه قرآن

بیش از ۸۰ اثر از ۱۳ هنرمند خارجی در بخش بین الملل بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: بخش هنری بین الملل نمایشگاه با حضور ۲۰ مهمان خارجی که ۱۳ نفر هنرمند و ۷ نفر پژوهشگر قرآنی هستند برگزار می شود.

سید محمد حسین هاشمی اظهار داشت: این تعداد هنرمند از میان ۶۰ هنرمند انتخاب شدند که ۱۳ هنرمند شاخص از کشورهای بوسنی ، فرانسه، کویت، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق، نیوزلند و اندونزی برگزیده شدند تا آثارشان را در رشته های خوشنویسی، نقاشیخط، عکس و کاشی کاری ارائه کنند. 

وی بیان داشت: پژوهشگران قرآنی از کشور های نیوزلند، گرجستان و ترکیه دعوت شده اند تا با حضور در نمایشگاه قرآن، نشست هایی را با حضور بازدیدکنندگان برگزار کنند.

وی گفت: از هر هنرمند حدود ۸ تا ۱۰ اثر انتخاب شده است که حدود ۸۰ اثر به نمایش گذاشته می شود ، همچنین در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن غرفه ندارد آثار هنری در سالن اصلی به نمایش گذاشته می شود. 

هاشمی در ادامه افزود: هنرمندان خارجی یک هفته میهمان نمایشگاه قرآن هستند و آثار آنها پس از اتمام مدت زمان برگزاری نمایشگاه برای آنان ارسال خواهد شد.

این نمایشگاه ۱۰ تیرماه ساعت ۱۹ در باغ کتاب واقع در محدوده باغ موزه دفاع مقدس به نشانی میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، روبه روی پارک طالقانی افتتاح می شود و تا پایان مدت زمان برگزاری نمایشگاه برپا خواهد بود.

نظر شما