شناسهٔ خبر: 34791 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۳۰ نفر در مسابقه کتابخوانی برگزیده شدند

۲۳۰ نفر در دومین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی ویژه کتاب خانواده از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزیده شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سیدعارف علوی مسوول دبیرخانه دومین مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی ویژه کتاب خانواده عصر سه شنبه در یک نشست خبری افزود: در این مسابقه حدود ۱۴ هزار نفر در این مسابقه که شامل دو هزار ۶۰۶ نفر از طریق مراجعه به سایت مسابقه کتابخوانی و بیش از ۱۰ هزار نفر از طریق پیامک شرکت کردند که از این تعداد۲۳۰ نفر برگزیده نهایی شدند.

وی با بیان اینکه دومین مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی ویژه کتاب خانواده با مشارکت مراکز توزیع کتاب و ناشر برگزار شده اظهار داشت: برای این مسابقه ۱۸۵ هزار تیراژ کتاب داشتیم و در مجموع از تیرماه ۹۲ تا بهمن ۹۳ حدود ۴۴ هزار کتاب برای شرکت در این مسابقه فروخته شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری این مسابقه از سال ۹۲ آغاز شده بود ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی ویژه کتاب خانواده نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در درون خانواده ها است.



** مسابقه کتاب و زندگی مهمترین هدفش سبک زندگی اسلامی است

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در این نشست گفت: این مسابقه پاسخی به مطالبات همیشگی و مکرر رهبر انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی افزایش سرانه مطالعه با خوانش کتاب های توصیه شده توسط اهالی حوزه فرهنگ، ایجاد دسترسی آسان به کتاب های خوب از طریق مراکز توزیع و فروشگاه ها، تقویت بنیه اقتصادی شبکه نشر اعم از ناشر، توزیع و فروش در سراسر کشور را از مهم ترین اهداف برگزاری مسابقه کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: در واقع مسابقه کتاب و زندگی ترویج سبک زندگی اسلامی است که جز با همکاری دست اندرکاران حوزه کتاب و نشر اتفاق نمی افتد.

نیلی اظهار داشت: همه ما باید به عمومی شدن معرفی کتاب در جامعه کمک کنیم و ائمه جماعات، مربیان، معلمان، پدران و مادران، ضروری است که خود را موظف بدانند که بهترین کتاب ها را شناسایی کرده، خوانده و به دیگران معرفی کنند.

وی نهضت محتوایی خواندن و توصیه کردن را هدف اصلی این مسابقه بیان کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی یک امر عادی و همیشگی نخواهد بود و تا وقتی است که امر کتابخوانی در کشور متداول شود.

به گفته وی اختتامیه دومین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی ویژه کتاب خانواده ۱۳ تیرماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

نظر شما