شناسهٔ خبر: 34800 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان‌هایی از ارتباط امامان معصوم (ع) با حیوانات

مجموعه پنج جلدی «با ادب چون...» نوشته زهرا زواریان درباره ارتباط امامان معصوم با حیوانات منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ زهرا زواریان درباره این مجموعه کتاب‌ها گفت: کلیت این داستان‌ها درباره رابطه امامان معصوم (ع) با حیوانات است که در قالب ۵ داستان این حکایت‌ها را برای کودکان نوشته‌ام.

وی درباره موضوع این داستان‌ها گفت: اولین کتاب از این مجموعه با عنوان «با ادب چون... شیری که سلام کرد» درباره ارتباط امام علی (ع) و شیر جنگل است. همچنین «با ادب چون... اسبی که دو بال داشت» قصه ذوالجناح اسب امام حسین (ع) و وفاداری این حیوان به حضرت است.

زواریان ادامه داد: «با ادب چون... در حقله شیرها» داستان در بند کردن امام حسن عسگری (ع) توسط خلیفه عباسی در برکه شیران است که علیرغم خواست خلیفه، شیران آسیبی به حضرت نمی‌رسانند و «با ادب چون... وقتی آهو خانم به تله افتاد» هم حکایت رابطه امام رضا (ع) و آهوست.

این داستان‌نویس کودک درباره آخرین کتاب از این مجموعه هم گفت: «با ادب چون... شتری که باوفا بود» هم حکایت شتر امام سجاد (ع) است. این شتر ۱۲ بار حضرت را به زیارت خانه خدا می‌برند. پس از شهادت امام سجاد (ع) این شتر که در بیابان بوده، وقتی خبر شهادت ایشان را می‌شنود به مدینه سر قبر حضرت می‌رود و همان جا می‌میرد.

نظر شما