شناسهٔ خبر: 34818 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرزاخانی دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت شد

هاشم میرزاخانی با حکم آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان دبیر نخستین جشنواره بین المللی «فیلم وحدت» منصوب شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نخستین جشنواره بین المللی «فیلم وحدت» توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف «ارتقای سطح آشنایی و آگاهی و تعمیق تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی و تقویت احترام متقابل و تحکیم رشته‌های اخوت در بین مسلمانان بدون هیچ گونه تمایزی از لحاظ تعلقات فرقه‌ای، قومی یا ملی آنان به منظور رسیدن به امت واحدة اسلامی» و زمینه سازی جهت مشارکت هنرمندان  و استفاده از ظرفیت‌های جامعه هنری کشور در راستای اهداف مجمع برگزار می‌شود.

این جشنواره به شکل بین المللی و در سه زیر مجموعه فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند در تهران برگزار خواهد شد و هاشم میرزاخانی طی حکمی از سوی آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع به عنوان دبیر نخستین دوره این جشنواره منصوب شد.

در حکم میرزاخانی آمده است:

نشر معارف اسلام ناب محمدی(ص) و نهادینه سازی آن در جهان اسلام از مهم‌ترین رسالت‌های هنر متعهد است که می‌تواند امتی را که بیش از هر زمان دیگر تشنه وحدت و همدلی است سیراب کرده و همگان را در زیر چتر امت واحده اسلامی گرد آورد.

سینمای انقلابی نیز از این مهم مستثنی نیست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری «بهره مندی از قریحه هنر در جهت نیل به سینمای متعهد، عطیه‌ای الهی است که می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد».

نظر به اهمیت این موضوع و با توجه به تجربیات ارزنده جنابعالی، شما را به عنوان دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت منصوب می‌کنم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و ظرفیت‌های والای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این عرصه، تحولات چشمگیری را در گسترش گفتمان تقریب و فرهنگ برادری در میان آحاد امت اسلامی شاهد باشیم.

محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

میرزاخانی فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیما است. وی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بوده و همچنین مشاور ویژه رییس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور، عضو شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده تام الاختیار سازمان سینمایی در شورای حقوق مالکیت معنوی آثار هنری، عضو شورای فیلمنامه و برآورد موسسه رسانه‌های تصویری، عضو هیات امنای موسسه سینما شهر را نیز در کارنامه خود دارد. تهیه و تولید چندین مجموعه تلویزیونی مستند و کوتاه نیز از دیگر فعالیت‌های اوست.

میرزاخانی همچنین دبیری چهار دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران (دوره‌های ۲۷ تا ۳۰)، قائم مقام دبیر در بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر و همچنین ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره‌های ملی نماز و نیایش (دو دوره)، و تسنیم (فیلم‌های قرآنی)، جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (۱۳ دوره) و دبیری بخش فیلم جشنواره جوان برتر ایرانی (حضرت علی اکبر(ع)) را برعهده داشته است.

وی به عنوان موسس و دبیر دو دوره جشن فارغ التحصیلی و جشنواره فیلم اولی‌های سینمای جوان، موسس و دبیر سه دوره جشنواره ملی عکس ایران فعالیت کرده و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره‌های کودک و نوجوان (دو دوره) و جشنواره بین المللی فیلم فجر (چهار دوره) و جشنواره مد و لباس ایرانی، بوده است.

در زمینه نشر نیز وی به عنوان مدیر مسئول و ناشر بیش از ۲۰ مجموعه کتاب از جمله چهار دوره منتخب فیلمنامه‌های فیلم کوتاه با عناوین مشق خیال، رباعی سینما، فیلم نوشت ۱و۲، هنر و عکاسی، مدیریت تولید در سینما و تلویزیون، اصول صدابرداری در سینما، نقد و تحلیل فیلم، نگاهی اجمالی به تاریخ سینمای ایران را می‌توان برشمرد.

نظر شما