شناسهٔ خبر: 34827 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک درخواست از دبیر جشن خانه سینما/ آثار ما را هم ببینید

تارا اوتادی کارگردان «پنج تا پنج» از دبیر هفدهمین جشن خانه سینما خواست اجازه دهد آثاری که پروانه ساخت ویدیویی دارند ولی در گروه «هنر و تجربه» اکران شده‌اند، در این جشن شرکت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ تارا اوتادی کارگردان جوان سینما که نخستین تجربه فیلمسازی خود را با فیلم «پنج تا پنج» کسب کرده است از اینکه فیلم‌هایی با پروانه ساخت ویدویی نمی‌توانند در جشن خانه سینما شرکت کنند گله کرد و به خبرنگار مهر گفت: فیلم «پنج تا پنج» را با سرمایه شخصی و با حضور عوامل حرفه‌ای سینما ساخته ام و طبق نظر شورای صنفی نمایش تنها شرط اکران این فیلم، حضور در گروه سینمایی «هنر و تجربه» بود.

وی ادامه داد: اکران فیلم «پنج تا پنج» با پروانه ساخت ویدیویی تنها به فیلم من معطوف نیست و آثار دیگری هم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» هستند که با پروانه ویدیویی ساخته شده‌اند.

این فیلمساز جوان در پاسخ به اینکه آیا شخصا پیگیر حضور فیلمش در هفدهمین جشن خانه سینما بوده است؟ گفت: چند روز پیش مراجعه کردم و متوجه شدم فقط آن دسته از فیلم هایی که هم پروانه ساخت و هم پروانه نمایش سینمایی دارند می توانند برای حضور در جشن خانه سینما اقدام کنند و فیلم من به دلیل داشتن پروانه ساخت ویدیویی از حضور در جشن خانه سینما محروم است و فقط می توانیم در جشنواره فیلم «یاس» شرکت کنیم.

اوتادی تصریح کرد: حرف من این است که فیلم «پنج تا پنج» به عنوان یک اثر سینمایی اکران شده است پس چرا به دلیل نداشتن پروانه ساخت سینمایی نمی تواند در جشن خانه سینما حضور پیدا کند. البته این مشکلی بود که من برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نیز با آن مواجه بودم و در حال حاضر هم در جشن خانه سینما به همین مشکل برخورد کرده ام و متاسفم که این فیلم به دلیل داشتن پروانه ساخت ویدیویی تا امروز در هیچ یک از محافل سینمای ایران مورد داوری قرار نگرفته است.

کارگردان فیلم سینمایی «پنج در پنج» با اشاره به حضور عوامل حرفه ای در این فیلم سینمایی گفت: گله‌مندی من فقط به این دلیل که بخش کارگردانی اثر امکان قضاوت در هفدهمین جشن خانه سینما را ندارد، نیست بلکه عوامل حرفه ای و بازیگرانی در این فیلم حضور دارند نیز کارشان دیده نمی‌شود.

اوتادی در پایان با درخواست از همایون اسعدیان دبیر جشن خانه سینما گفت: فیلم «پنج تا پنج» و آثاری از این دست که پروانه ساخت ویدیویی دارند با لحاظ ساختار سینمایی ساخته شده و به دلیل داشتن این ساختار هم هست که در گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته‌اند بنابراین از دبیر جشن خانه سینما این درخواست را داریم که شرایط داوری این گونه آثار نیز فراهم شود.

نظر شما