شناسهٔ خبر: 34850 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارسال ۹۰۰ اثر به همایش کتاب سال حوزه/ رشد کیفی آثار ارسالی

دبیر هفدهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: حدود ۹۰۰ اثر حوزوی به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام مهدی حقی با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفدهمین همایش کتاب سال حوزه افزود: در مجموع حدود ۹۰۰ کتاب و پایان نامه حوزوی که برای نخستین بار در سال ۹۳ چاپ یا دفاع شده به این دبیرخانه ارسال شد.

مدیرکل مطالعات پژوهشی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: همکاران ما در حال گروه بندی آثار رسیده در ۱۶ گروه علمی هستند.

وی با بیان اینکه ارزیابی آثار حوزویان بعد از ماه مبارک رمضان در دو مرحله انجام می‌شود، تصریح کرد: آثار رسیده در مرحله نخست به صورت اجمالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چنانچه اثری حداقل امتیاز لازم را داشته باشد به مرحله دوم راه می‌یابد.

به گفته حجت‌الاسلام حقی آثار راه یافته به مرحله دوم با حضور دو تا چهار داور به صورت تفصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر هفدهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: اختتامیه همایش کتاب سال حوزه در بهمن ماه امسال برگزار و آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حقی در خصوص عدم رشد تعداد آثار رسیده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سال‌های اخیر مشکلات چاپ و نشر و بالارفتن ناگهانی هزینه‌های چاپ و نشر بر کاهش انتشار آثار تاثیر داشته است.

وی ادامه داد: دلیل دوم این است که ما در سال‌های اخیر اقدام به انتشار فرم‌های ارزیابی کرده ایم و ناشران پس از گلچین آثار، مهم‌ترین اثرشان که توانایی رقابت دارد را ارسال می‌کنند.

به گفته مدیرکل مطالعات پژوهشی حوزه‌های علمیه ممکن است در سال‌های آینده آثار ارسالی از نظر تعداد کمتر باشد ولی از نظر کیفی رشد خوبی خواهد داشت.

نظر شما