شناسهٔ خبر: 34953 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش سه پرده عاشورایی از اساتید نقاشان قهوه خانه ای در خانه هنرمندان

مسئول برگزاری نمایشگاه «آثار اساتید نقاشی قهوه خانه ای» از نمایش سه پرده عاشورایی در گالری زمستان خبر داد و گفت: قرار بود حجم بیشتری از خانه هنرمندان را به نمایش آثار قهوه خانه ای اختصاص دهیم، ولی با توجه به اینکه مدیران این خانه ترجیح دادند یک بخشی از این مکان را به جشنواره دولتی اختصاص دهند، ما مجبور شدیم آثار را تنها در یک گالری به نمایش دراوریم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مجید احمدی، مسئول برگزاری نمایشگاه «آثار اساتید نقاشی قهوه خانه ای» درباره برگزاری این نمایشگاه در خانه هنرمندان گفت: در این نمایشگاه ۲۵ اثر بر روی دیوار رفته است که از این ۲۵ اثر ۳ اثر پرده عاشورا و دیگر آثار به نمایش درآمده هم تابلوی نقاشی است، یکی از پرده های عاشورایی اثر محمد فراهانی و دیگری هم اثر فتح الله قوللر آقاسی و دیگری  هم  امضاء عباس بلوکی فر و علی اکبر لرنی را دارد.

مسئول برگزاری نمایشگاه «آثار اساتید نقاشی قهوه خانه ای» خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه یک سری آثار خاص و ویژه به نمایش درآمده است از جمله ۲ تابلو عباس بلوکی فر که در افتتاحیه نمایشگاه موزه فرانکفورت آلمان به نمایش درآمده بودند و در اولین کتابی که موزه آلمان منتشر کرده است این ۲ اثر به چاپ رسیده است و در این کتاب به عنوان ۲ اثر کاملا ایرانی و منطبق با عقاید دینی از آنها یاد شده است.

وی افزود: از جمله آثار جالب به نمایش درآمده در این نمایشگاه تابلویی است که عباس بلوکی فر در ابعاد کوچک کشیده است  و بزرگتر آن در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است.

مجید احمدی اظهار داشت : در نمایشگاه «آثار اساتید نقاشی قهوه خانه ای» آثاری از عباس بلوکی فر، حسین و فتح الله قوللر آقاسی، محمد مدبر، جواد عقیلی، حسین همدانی، حسن اسماعیل زاده (چلیپا)، محمد فراهانی و علی اکبر لرنی به نمایش درآمده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه«آثار اساتید نقاشی قهوه خانه ای»  گفت: قرار بود که ما حجم بیشتری از خانه هنرمندان را به نمایش آثار قهوه خانه ای اختصاص دهیم، ولی با توجه به اینکه مدیران خانه هنرمندان ترجیح دادند که یک بخشی از خانه هنرمندان را به جشنواره دولتی اختصاص دهند، ما مجبور شدیم یک گالری را به نمایش این آثار ارزشمند اختصاص بدهیم، ولی به هر حال تجربه همکاری خوبی بود که امیدواریم ادامه پیدا کند.

گفتنی است: نمایشگاه «آثار اساتید نقاشی قهوه خانه ای» از روز ۱۲  تا ۲۲ تیر ماه در گالری زمستان خانه هنرمندان برپاست.

نظر شما