شناسهٔ خبر: 34955 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدیدترین آثار قرآنی در بخش مکتوب نمایشگاه قرآن

بخش مکتوب یکی از پربازدیدکننده ترین قسمت های بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران است. اینجا جدیدترین آثار قرآنی به نمایش در آمده و به نظر می رسد رضایت بازدیدکنندگان را در پی داشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، هر چند بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن برای کسب اطلاعات عمومی در این مکان حضور می یابند اما در بخش آثار مکتوب قرآنی دست اندرکاران نمایشگاه با توجه به تجربیات سال های گذشته عمدتا تکیه بر نمایش آثار چاپی برای مخاطبان متخصص کرده اند.

در نمایشگاه امسال علاوه بر عرصه آثار مورد نیاز مخاطبان عام، شخصیت های قرآنی نیز محور نمایش قرار گرفته است.

دبیر کمیته بخش مکتوب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: به نظر می رسد این شیوه نمایش آثار برای عموم مخاطبان مملوس تر و قابل استفاده بیشتر خواهد بود.

غلامرضا نوعی افزود: بهره گیری از عناصری مانند تصویر، صوت و فیلم از صاحبان آثار کمک شایانی برای شناخت و معرفی بهتر صاحبان آثار فراهم می آورد.

معرفی آثار شاخص و تاثیرگذار مکتوب داخلی و خارجی در بالا بردن ذائقه علمی مخاطبان نقش موثری دارد.



** نمایش ترجمه های متفاوت تا آثار حوزه کودک و نوجوان

در بخش مکتوب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پرشمارگان ترین ترجمه های چاپی قرآن کریم به زبان فارسی و نیز ترجمه های متفاوت ازجمله ترجمه آوایی و منظوم، ترجمه های استخراج شده از تفاسیر واحیا شده از نسخه های خطی دیده می شود.

کتاب هایی در حوزه ترجمه و نقد ترجمه های قرآن کریم و نیز فهرست عناوین پایان نامه های حوزه ترجمه و نقد ترجمه های فارسی قرآن کریم از آثار این بخش است.

شناسایی و معرفی نویسندگان و کتاب های برگزیده قرآنی در حوزه قصص قرآن و داستان های مذهبی در حوزه کودک و نوجوان از فعالیت های دیگر بخش مکتوب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن است.

همچنین در بخش مکتوب برنامه شب نویسندگان کودک و نوجوان حوزه کتاب های قرآنی و دینی با حضور نویسندگان این حوزه برگزار می شود که مورد توجه بازدیدکنندگان این بخش قرار گرفته است.



** غرفه علامه طباطبایی 

غرفه علامه طباطبایی از مفسران بزرگ قرآن در بخش مکتوب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم واقع شده که روزانه پذیرای شمار زیادی از بازدیدکنندگان است.

در این بخش برای الگوسازی و معرفی یک شخصیت برجسته، علاوه بر تفسیر المیزان و ترجمه آن به صورت خاص، نسبت به تاثیر دیدگاه های علامه طباطبایی بر نگارش های قرآنی تاکید می شود.



** معرفی تازه های نشر قرآنی 

در بخش مکتوب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تازه های نشر به همراه نویسندگان آن به بازدیدکنندگان معرفی می شود.علاوه بر آن این بخش یک شب میزبان نویسندگان این حوزه است و برنامه شب نویسندگان حوزه علوم و معارف قرآن برگزار می شود. در این بخش تازه ترین نشر قرآن ارایه می شود که از جذابیت فراوانی برای بازدیدکنندگان برخوردار است.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از ۴ تیرماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرده تا ۲۳ همین ماه برای بازدید عموم دایر است. 

نمایشگاه بیست و سوم بخش های متنوعی دارد که می توان به سازمان ها و نهادها، حوزه، دانشگاهی، حجاب و عفاف، مراسم و مناسبت ها ، آموزش و پرورش ، مکتوب، هنرهای نمایشی، هنری و میراث، فروش ناشران، محصولات هنری، خادمان قرآن، رسانه های دیجیتال و همچنین بین الملل اشاره کرد. 

در نمایشگاه امسال نشست های علمی و تخصصی از سوی بخش های مختلف نمایشگاه برگزار خواهد شد. 

در بخش فروش محصولات قرآنی ۲۲۲ ناشر داخلی بیش از ۱۶ هزار عنوان کتاب ارائه می کنند و ۲۱ ناشر از کشورهای عربی نیز سه هزار و ۵۷۴ عنوان کتاب عرضه می کنند که تمامی کتاب ها در ۲ سالن و ۲۱۰ غرفه جا نمایی شده است. 

در بخش محصولات قرآنی ۵۸ غرفه آثاری همانند تابلو فرش، معرق و منبت ارائه می کنند و در بخش آموزش و پرورش نیز ۱۳ غرفه تشکیل شده و در بخش رسانه های دیجیتال ۵۰ شرکت و موسسه به ارائه ۳ هزار نرم افزار قرآنی در حوزه های قرآن و عترت و حدیث می پردازند. 

نظر شما