شناسهٔ خبر: 34961 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیا پرسنل کتابخانه مجلس اخراج شده‌اند؟

هیچکدام از پرسنل کتابخانه مجلس شورای اسلامی با هیچ پست یا سمتی از کار اخراج نگردیده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از کتابخانه مجلس؛ در پی انتشار خبر اخراج ۴۸ نفر از کارکنان کتابخانه مجلس در برخی رسانه‌ها، روابط عمومی این مجموعه فرهنگی، تاریخی و پژوهشی کشور با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب خبر مذکور آن را یک شیطنت رسانه‌ای و فضاسازی منفی تبلیغاتی برشمرد.

در این اطلاعیه آمده است: موضوع اخراج یا تعدیل ۴۸ نفر از پرسنل و نیروهای متخصص و یا خبره و نخبه و یا حتی کارشناس، خلاف واقع بوده و صحت ندارد و این افراد هیچگاه در استخدام و یا هرگونه تعهد خدمتی دیگری در کتابخانه مجلس شورای اسلامی نبوده‌اند و تنها تعدادی از نیروها که به جهت انجام برخی پروژه‌های فرهنگی و اسناد به کار گرفته شده بودند، به دلیل پایان یافتن کار و ماموریت محوله با آنان تسویه حساب شده و طبیعی است که موضوع قرارداد و پیمان امضا شده در مهلت مقرر خاتمه می‌یابد و هیچکدام از طرفین، تعهد و یا مسئولیتی در قبال ادامه کار و یا پروژه جدید نخواهد داشت.

آنچه اتفاق افتاده براساس قرارداد امضا شده و طبق ضوابط قانونی بین طرفین با زمان معین یا مشخص و ماموریت تعیین شده بود و به طور طبیعی در وقت مقرر پایان یافته تلقی می‌گردد که در اسناد این قرارداد موجود می‌باشد.

نکته دیگر اینکه مدت قرارداد تا پایان تیر ماه بوده است که در پیمان‌نامه تصریح شده و از قبل این موضوع به افراد اعلام شده بود و حقوق قانونی آنان نیز به طور کامل پرداخت شده و در حال حاضر نیز مطالبه و یا معوقه خاصی در این میان باقی نمانده است.

لذا اظهار می‌دارد در موضوع یاد شده هیچ رفتار مغایر با اخلاق اداری و یا روابط شغلی انجام نگرفته و این اتفاق بر مبنای ضوابط اداری یعنی پایان یافتن پروژه تعریف شده و مصوب بوده است.

بدیهی است در صورت نیاز به استخدام و یا به کارگیری و جذب افراد، براساس قانون از بین واجدین شرایط صورت می‌پذیرد.

نظر شما