شناسهٔ خبر: 34975 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضویت رایگان اهالی قلم در کتابخانه ملی

در پی توافقات خانه کتاب و سازمان اسناد و کتابخانه ملی اهالی قلم کارت عضویت کتابخانه ملی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ خانه کتاب‌ در جریان مذاکرات با سازمان اسناد و کتابخانه ملی تمهیداتی را اندیشیده است که برای ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از اهالی قلم که کارت اهل قلم را دریافت کرده‌اند‌، امکان عضویت رایگان کتابخانه ملی را نیز فراهم کند.

بنا به گفته قاصدی مدیر سرای اهل قلم،‌ با توجه به دشوار بودن عضویت در کتابخانه ملی (مجاز بودن عضویت تنها برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا) بسیاری از نویسندگان و اهالی قلم از عدم دسترسی به منابع این کتابخانه گلایه داشتند. بر این اساس ما ترتیبی اتخاذ کردیم که اعضا بدون  واریز حق عضویت و حضور بتوانند به سهولت عضو کتابخانه ملی شوند.

وی ادامه داد:‌ در مذاکرات با صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی قرار شد که فراخوانی در سایت اهل قلم منتشر کنیم تا آن دسته از اهالی قلم که مایل به دریافت کارت عضویت کتابخانه ملی هستند،‌ مشخص شوند،‌ بعد از آن ما اسامی را برای کتابخانه ارسال کنیم تا کارت عضویت افراد بدون واریز هیچ گونه وجهی از سوی آنان صادر شده و ما بتوانیم کارت‌ها را توزیع کنیم.

نظر شما