شناسهٔ خبر: 34992 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آخرین رؤیای فروغ» سیامک گلشیری منتشر شد

کتاب «آخرین رؤیای فروغ» اثر سیامک گلشیری از سوی نشر چشمه راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «آخرین رویای فروغ» جدیدترین رمان سیامک گلشیری است که چندی پیش از سوی نشر چشمه در دسترس مخاطبان قرار گفت. داستان این رمان همه در یک شب و در یک ویلا رخ می‌دهد.
 
به گفته گلشیری نوشتن کتاب «آخرین رؤیای فروغ» حدود یکسال زمان برده و تاریخ پایان نگارش آن شهریور ۱۳۹۳ است. زبان این اثر هیچ‌گونه شباهتی به آثار قبلی‌ وی ندارد و نوع تازه‌ای از زبان در این اثر ارائه شده است.
 
قسمت‌هایی از این رمان را با هم می‌خوانیم: «گفت مرد تعریف می‌کند که یک سال پیش یک روز عصر با پسرش می‌آیند آن‌جا و توی ساحل می‌نشینند؛ شاید همان اطراف، نزدیک جایی که امیر و دوستانش نشسته بودند. آن وقت مرد به سرش می‌زند که با پسرش بروند توی آب. لباس‌های‌شان را در می‌آورند و می‌زنند به آب. همان‌طور که دست همدیگر را گرفته بودند، چند متری جلو می‌روند. فکر می‌کردند حتی تا چند متر جلوتر هم همانطور کم عمق است. به خاطر همین دست همدیگر را رها می‌کنند و می‌روند جلوتر.»

از گلشیری تاکنون بیش از ۴۰ کتاب منتشر شده است. آثار وی تاکنون جوایزی همچون جایزه‌ کتاب سال مهر، لوح تقدیر جشنواره‌ کتاب برتر کودک و نوجوان و لوح تقدیر جایزه‌ یلدا را از آن خود کرده‌اند.

«من عاشق آدم‌های پولدارم»، «شب طولانی»، «مهمانی تلخ»، «با لبان بسته» و «نفرین شدگان» نام‌کتاب‌های اوست. گلشیری همچنین کتابی با نام «دیگچه و ملاقه» از یک نویسنده آلمانی برای گروه سنی کودک و نوجوان و برخی آثار «هانریش بل» را از آلمانی به فارسی برگردانده است.

نخستین چاپ کتاب «آخرین رویای فروغ» اثر سیامک گلشیری، با شمارگان هزار نسخه، در ۱۶۰ صفحه، به بهای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، از سوی نشر چشمه منتشر شده است. این رمان از مجموعه کتاب‌های «قفسه آبی» این نشر است.

نظر شما