شناسهٔ خبر: 34994 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین جلسه بررسی مجدد پرونده بورسیه‌ها شنبه برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کرد: اولین جلسه کمیته بررسی مجدد پرونده بورسیه‌ها شنبه هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد پورمختار در خصوص زمان تشکیل اولین جلسه کمیته بررسی مجدد پرونده بورسیه‌ها گفت: به احتمال قوی اولین جلسه کمیته شنبه هفته آینده برگزار می شود.

وی ادامه داد: دراین جلسه به پرونده ۲۲۰ بورسیه ای که از نظر وزارت علوم مشکلاتی از نظر سن و معدل دارند رسیدگی می شود، هرچند که این افراد از نظر ما مشکلی نداشتند چون شورای مرکزی بورس وزیر علوم وقت آنها را تایید کرده بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، دکتر مخبر، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با من تماس گرفت و پیشنهاد تشکیل یک کمیته برای تعیین تکلیف بورسیه ها را ارایه داد و من نیز قبول کردم که در این کمیته حضور داشته باشم.

وی در خصوص اینکه آیا طی یک‌ماه آینده نتیجه اعلام خواهد شد، گفت: امیدوارم نتیجه زودتر اعلام شود شاید درهمان جلسه اول نتیجه اعلام شود چون بحث بر روی کلیات صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاه های سراسر کشور، از حاشیه هایی که در خصوص پرونده بورسیه ها در رسانه ها ایجاد شده بود، انتقاد کردند و خواهان رعایت حق و عدالت شدند.

برهمین اساس کمیته ای مرکب از نمایندگان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه ها و رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی زیر نظر وزیر علوم برای بررسی پرونده بورسیه ها تشکیل شد.

نظر شما