شناسهٔ خبر: 35001 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ویژه نامه اصول فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری منتشر می شود

بنیاد اندیشه اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شماره های آینده نشریات «الوحده»، «اکو آو اسلام» و «لومساژ» خود را به انتشار ویژه نامه «اصول فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» اخنصاص داده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، احمد نثاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در بیست وششمین سالگرد ارتحال امام (ره) محورهایی را تحت عنوان تبیین شخصیت و جایگاه امام (ره) مشخص کردند و نسبت به نحله هایی که در خصوص ابعاد شخصیتی امام (ره) سخنانی غیر واقعی طرح می کنند، هشدار دادند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین نسبت به اینکه برخی بخواهند دیدگاه امام (ره) را مثلاً به لیبرال دمو کراسی سوق دهند، احساس خطر کردند و خواستار آن شدند تا دستگاه های فرهنگی دیدگاه های حقیقی امام (ره) را تبیین و مطرح کنند.

نثاری گفت: بنابراین در این چارچوب تلاش کرده ایم با انتشار این ویژه نامه دیدگاه های نظری و فکری امام (ره) راجع به انقلاب، حکومت و نظام و جمهوری اسلامی را تبیین کنیم. انتشار این ویژه نامه می تواند موجب آشنایی بیشتر مخاطبان خارجی با آرمان های انقلاب، شود.

وی اظهار کرد: این ویژه نامه در قالب گفت وگو، یادداشت و مقاله در نشریات «الوحده» (عربی)، «اکو آو اسلام» (انگلیسی) و «لومساژ» (فرانسه) منتشر خواهد شد و ترجمه مطالب به زبان اردو نیز در حال انجام است.

براساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیرعامل بنیاد اندیشه اسلامی ادامه داد: سرفصل ها و محورهای نه گانه این ویژه نامه عبارتند از: ماهیت و چارچوب نظری انقلاب اسلامی، منظومه فکری امام خمینی (ره)، دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره نظام لیبرال دموکراسی و آینده آن، مهم ترین چالش های اصلی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در داخل و خارج از کشور، ارزیابی تأثیر انقلاب اسلامی بر نهضت های مقاومت، نقش و جایگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مدیریت بحران ها، زمینه های رشد و تکامل امت واحده، اصول فکری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مسیر تکاملی انقلاب اسلامی و همچنین خاورمیانه جدید و جایگاه ایران.

نثاری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه این بنیاد برای تهیه مطالب نشریات بین المللی خود از نویسندگان و اندیشمندان کشورهای هدف بهره می برد، گفت: بیش از ۶۰ درصد از نویسندگان ما از اندیشمندان خارج از کشور انتخاب می شوند که تجربه موفقی است و به همین دلیل مجلات ما می توانند در جامعه هدف به زبان آن جامعه تعیین مسأله کنند و حرف بزنند و تأثیر بگذارند. در کنار آنها تعدادی از اندیشمندان داخلی هم که دارای نگاه بین المللی هستند، مقالات نشریات بنیاد اندیشه اسلامی را تهیه می کنند.
 

نظر شما