شناسهٔ خبر: 35008 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب طنز «واژه در دست تعمیر!» منتشر شد

کتاب طنز «واژه در دست تعمیر!» مجموعه اشعار طنز سعید سلیمان پور ارومی متخلّص به بوالفضول الشعرا، شاعر طنزپرداز معاصر کشورمان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  این مجموعه مشتمل بر ۱۲۰ شعر در قالب های گوناگون و با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که سعید سلیمان پور ارومی با زبان تاثیرگذار طنز در ایام مختلف سروده است که علاوه بر دارا بودن ویژگی طنز فاخر دارای نکات آموزنده و جالبی است که خواننده را به تفکر جدی در عین خنده وامی دارد.

 

در این مجموعه نکات و موضوعات مختلف با زبان عامیانه با چاشنی طنز عرضه شده که برای مثال می‌توان به این اشعار که در کتاب آمده است، اشاره کرد:

به همکاریِّ اربابِ صناعت

برآرم گَرد از جیب جماعت...

صبا نابرده پیغامش به پایان

به ناگه دست و پایم گشت لرزان

سپس احساس کردم سر به سر دشت

به سویم آمد و گِرد سرم گشت!

نشد قسمت که باقی را کنم گوش

که افتادم زپا و رفتم از هوش!

********

بس که انواع بلا کرد یاد

رعشه بر اندام پسر اوفتاد

نعره زد و رو به خیابان نهاد

روز دگر سر به بیابان نهاد

حال نشسته ست توی خاک و خُل

ای پدر عشق بسوزد به کُل!

********

هرچند مرا شیوه صلح آمیز است

ای یار! بدان آتش قهرم تیز است

فعلاً سر بوسه گفتگو خواهم کرد

اما همه گزینه‌ها رو میز است!

و...

"چاپ نخست کتاب "واژه در دست تعمیر" در ۲۰۰ صفحه با طراحی و صفحه آرایی متفاوت، در شمارگان یک هزار نسخه و  با قیمت ۱۰ هزار تومان در انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به اشعار طنز قرار گرفته است.

مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ (۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

نظر شما