شناسهٔ خبر: 35014 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار جامعه شناسی دین: مبادی و پیشینه

کتاب جامعه شناسی دین: مبادی و پیشینه با پرداخت به مباحثی همچون سیری اجمالی درباره بسترها و زمینه‌های شکل‌گیری مطالعات علمی درباره دین منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب «جامعه شناسی دین: مبادی و پیشینه» به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. 

بنابراین گزارش، در این کتاب به نقد و بررسی دیدگاه‌های جامعه‌شناسان دین درباره خاستگاه و منشأ دین و کارکردهای آن با رویکرد کلامی پرداخته شده است، اما با توجه به اینکه مطالعات اجتماعی درباره دین در عرصه دین‌شناسی علمی ظهور پیدا کردند، سیری اجمالی درباره بسترها و زمینه‌های شکل‌گیری مطالعات علمی درباره دین مطرح می‌شود.

سپس این مسئله مطرح می‌شودکه آیا مطالعه علمی درباره دین ممکن است؟ در ادامه به نظریات مطرح درباره دین از سوی دین‌شناسان اشاره می‌شود و در پایان این فصل، ملاحظاتی انتقادی بر مبنای روش‌شناختی مطالعات دینی درباره دین صورت می‌گیرد. در فصل دوم به بحث از جامعه‌شناسی دین و در فصل سوم به مناسبات این حوزه از دانش با مهم‌ترین حوزه‌های دین‌پژوهی پرداخته‌ایم و در فصل چهارم مکاتب و پارادایم‌های موجود مطالعاتی بررسی می‌شود.  

گفتنی است، این کتاب با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰۰۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما