شناسهٔ خبر: 35015 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رسانه هنر» در رودکی کنسرت می دهد/ استقبال از ارکسترهای خصوصی

ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» از مجموعه های خصوصی حوزه موسیقی اواخر تیرماه سال جاری تازه ترین کنسرت خود در تالار رودکی تهران برگزار می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیر پدرام طاهریان رهبر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» ضمن اعلام این خبر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» که روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر ماه امسال در تالار رودکی برگزار می شود، کنسرتو ویولن بتهون، سمفونی شماره ۸ شوبرت و «دانوب آبی» یوهان اشتراوی برای علاقمندان موسیقی کلاسیک اجرا می شود.

وی افزود: شکیبا خسروی سولیست، مریم مدنی کنسرت مایستر و بنده به عنوان رهبر ارکستر در این کنسرت حضور خواهیم داشت و فکر می کنم با توجه به فرآیندی که ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» از سال ۸۴ تا کنون مد نظر خود قرار داده این کنسرت به لحاظ کیفی از درجه بالاتری نسبت به کنسرت قبلی ما برخوردار باشد. زیرا عمده توجه ارکستر در سال های گذشته توجه به برگزاری کنسرت های آموزشی بوده است. اما با توجه به رویکرد جدید گروه و تمایل برای ورود به فضای حرفه ای موسیقی از سال گذشته تصمیم گرفتیم با ادغام نوازندگان حرفه ای و نوازندگان با استعداد و جوان فضایی را ایجاد کنیم تا حرف های تازه ای نیز برای گفتن داشته باشیم.

رهبر ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» ادامه داد: خوشبختانه با تلاش هایی که همه افراد گروه انجام می دهند، سعی مان بر این است که به معنا و مفهوم واقعی کلمه کنسرت متفاوتی برگزار کنیم. مدتی است مجموعه های ارکسترال، چه در حوزه دولتی و چه در حوزه خصوصی فعالیت بیشتری دارند بنابراین همین گستره فعالیتی کار را برای ما سخت می کند. زیرا اگر بی کیفیت باشیم قطعا در میان ذائقه سخت گیر مخاطب گم می شویم.

طاهریان تصریح کرد: به اعتقاد من تعدد ارکسترهای خصوصی و دولتی نه تنها ضرری برای مجموعه موسیقی کشورمان ندارد بلکه می تواند یک میدان سالم و جدی را برای رقابت گروه های موسیقایی با یکدیگر فراهم کند. هر چه قدر این مجموعه های صاحب عنوان بیشتر باشد ارکسترهای کوچک تر هم تلاش خود را می کنند تا معرف شایسته ای برای افراد شایسته و با استعداد برای ورود به ارکسترهای حرفه ای باشند زیرا نوازندگان همین گروه های جوان پشتوانه های بسیار جدی برای مجموعه های بزرگ تر محسوب می شوند.

ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» سال ۸۵ توسط امیر پدرام طاهریان بنیان‌گذاری شد. این ارکستر نخست در قالب ارکستر سازهای زهی  فعالیت خود را آغاز کرد و سپس در سال های نخست گسترش یافت. از ویژگی هایی  این ارکستر می توان به ترکیب نوازندگان حرفه ای با جوانانی اشاره کرد که در سال های اخیر موفق به اخذ استاندارد های یک اجرای موفق شده اند.

برگزاری کنسرت در خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، تالار آوینی، تالار فارابی و تالار رودکی از جمله فعالیت های اجرایی این گروه موسیقایی است.

نظر شما