شناسهٔ خبر: 35087 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «فلسفه تکنولوژی چیست» به چاپ دوم رسید

کتاب های علم شناسی، ازسوی انتشارات سروش راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این اثر نخستین کتاب از مجموعه علم شناسی این انتشارات است .تکنولوژی در طول تاریخ تحت تأثیر عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... متحول شده و به سامان رسیده است و به این لحاظ که فیلسوف تکنولوژی نیازمند مطالعه تاریخ تکنولوژی و بررسی آن است؛ فلسفه تکنولوژی دانشی بین رشته ای است و دانشی است که مسائل متعددی را که برای بشر عصر جدید حائز اهمیت است را مورد توجه قرار می دهد.

توسعه تکنولوژی امری است که بر حسب ویژگی های یک جامعه ممکن است به انحای مختلف رخ دهد. شناخت هر چه عمیق تر تکنولوژی و ابعاد گوناگون آن تمهیدی اساسی و ضروری برای بومی گرایی در عرصه توسعه تکنولوژی است و توسعه بومی تکنولوژی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این اثر از سه منظر به مسائل اساسی فلسفه تکنولوژی می پردازد. در بخش یک، رویکرد تاریخی – فلسفی را به کار می گیرد تا پرسش علوم انسانی را که بخش اصلی فلسفه تکنولوژی را می سازد، شناسایی کند.

در بخش دوم با رویکردی نزدیک تر به فلسفه تحلیلی به این پرسش می پردازد و کامل کننده منظر آغازین است و مرکز ثقل بخش دوم اخلاق است و در بخش سه مجدداً رویکرد تاریخی- فلسفی اصلاح شده مورد بررسی قرار می گیرد و مساله اساسی این بخش نیز یک موضوع اخلاقی یعنی مسئولیت پذیری اخلاقی در حوزه تکنولوژی است.

هدف مولف این اثر معطوف کردن توجه همگان به یک حوزه فکری رو به توسعه است و این حوزه فکری در درک دنیای تکنولوژیکی که همه ما در آن به سر می بریم سهم بسزایی دارد.

چاپ دوم این اثر در ۲۴۸ صفحه با قیمت ۱۳ هزار تومان توسط انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به مباحث فلسفی قرار گرفته است.

مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

نظر شما