شناسهٔ خبر: 35088 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر اهل چک برنده جایزه ویژه جشنواره کارلووی واری شد

«یان ژورو وا» بازیگر مطرح اهل چک جایزه ویژه ریاست این دوره از جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری را دریافت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به نقل از سایت جشنواره فیلم کارلووی واری، ایوا یان ژورو وا بازیگر برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون اهل چک جایزه ویژه ریاست این دوره از جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری را به خاطر فعالیت‌هایش در شکوفایی سینمای چک، از آن خود کرد.

از اواسط دهه ۶۰ میلادی وقتی ایوا از دانشگاه فارغ التحصیل شد به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار و مهم تئاتر وینورادی و تئاتر ملی فعالیت خود را آغاز کرد. در این دوره با شروع فعالیتش در زمینه فیلم و سینما در بسیاری از فیلم های سینمای چک به ایفای نقش پرداخت. او که بیشتر به خاطر بازی در فیلم های کمدی شهرت دارد در ژانر های دیگر نیز بازی کرده است. از جمله فیلم های او می توان به «سفر به وین»، «چراغ نفتی» و «مورگیانا» اشاره کرد. از جمله فیلم های کمدی او نیز می توان به «مردان اطراف شهر» اشاره کرد در همین جشنواره در سال ۲۰۱۱ نمایش داده شد و با استقبال تماشاچیان روبرو شد.

او در دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی نیز در مجموعه تلویزیونی‌های مختلف ظاهر شد و در اواخر دهه ۹۰ موفق به دریافت اولین «جایزه شیر چک» شد و جایزه دوم خود را به خاطر بازی در کمدی تراژدی «گردش» به کارگردانی آلیس نلیس از آن خود کرد. او به خاطر نقش آفرینی در تئاتر نیز موفق به کسب جایزه آلفرد رادوک و جایزه تالیا شد. 

نظر شما